Instant Aging: eine Unterrichtsmethode zur Verbesserung der Empathiefähigkeit von Studierenden gegenüber Älteren und chronisch Kranken

2007 | journal article; research paper. A publication with affiliation to the University of Göttingen.

Jump to: Cite & Linked | Documents & Media | Details | Version history

Cite this publication

​Instant Aging: eine Unterrichtsmethode zur Verbesserung der Empathiefähigkeit von Studierenden gegenüber Älteren und chronisch Kranken​
Simmenroth-Nayda, A. ; Gágyor, I. ; Ahrens, D.; Chenot, J.-F.; Fischer, T.; Scherer, M. & Kochen, M. M. ​ (2007) 
Zeitschrift für Allgemeinmedizin83 pp. 252​-255​.​ DOI: https://doi.org/10.1055/s-2007-980198 

Documents & Media

License

GRO License GRO License

Details

Title Variant(s)
“Instant Aging” a Teaching Concept for Enhancing the Patient Perspective in 3 Year-Medical Students
Authors
Simmenroth-Nayda, Anne ; Gágyor, Ildikó ; Ahrens, D.; Chenot, Jean-François; Fischer, T.; Scherer, M.; Kochen, Michael M. 
Issue Date
2007
Journal
Zeitschrift für Allgemeinmedizin 
Organization
Institut für Allgemeinmedizin 

Reference

Citations


Social Media