Svenja Strauß

1-7 of 7
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2018 Book Chapter
    ​ ​Öffentliches Fachgespräch: „Die Reformen enden nie! Zur Gegenwart und Zukunft von Unterricht.“: ​Es diskutieren Johannes Bellmann, Thorsten Bohl, Christine Pauli und Sabine Reh​
    Proske, M.& Rabenstein, K. ​ (2018)
    In:​Rabenstein, Kerstin; Kunze, Katharina; Martens, Matthias; Idel, Till-Sebastian; Proske, Matthias; Strauß, Svenja​ (Eds.), Individualisierung von Unterricht. Transformationen – Wirkungen – Reflexionen pp. 231​-248. ​Bad Heilbrunn: ​Klinkhardt.
    Details 
  • 2018 Book Chapter | Editorial Contribution (Editorial, Introduction, Epilogue)
    ​ ​Einleitung​
    Rabenstein, K. ; Kunze, K. ; Martens, M.; Idel, T.-S.; Proske, M.& Strauß, S. ​ (2018)
    In: Individualisierung von Unterricht. Transformationen – Wirkungen – Reflexionen pp. 9​-20. ​Bad Heilbrunn: ​Klinkhardt.
    Details 
  • 2018 Book Chapter
    ​ ​Leistungsbewertung als pädagogische Praktik​
    Rabenstein, K.  & Strauß, S. ​ (2018)
    In:​Reh, S.; Ricken, N.​ (Eds.), Leistung als Paradigma pp. 329​-346. ​Wiesbaden: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-15799-9_15 
    Details  DOI 
  • 2018 Anthology
    ​ ​Individualisierung von Unterricht: ​Transformationen – Wirkungen – Reflexionen​ ​
    Rabenstein, K. ; Kunze, K. ; Martens, M.; Idel, T.-S.; Proske, M.& Strauß, S. ​ (Eds.) (2018)
    Bad Heilbrunn: ​Klinkhardt.
    Details 
  • 2017 Book Chapter
    ​ ​Zur Relationierung von Theorie und Empirie in der ethnographischen Forschungspraxis: ​Das Beispiel der Auswertung verschiedener Datensorten​
    Rabenstein, K.  & Strauß, S. ​ (2017)
    In:​Heinrich, Martin; Kölzer, Carolin; Streblow, Lilian​ (Eds.), Forschungspraxen der Bildungsforschung. Zugänge und Methoden von Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftlern pp. 101​-118. ​Münster: ​Waxmann.
    Details 
  • 2016 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Wie findet Literaturunterricht mit textproduktiven Verfahren seine Form? Eine explorative Studie am Beispiel von Herrndorfs „Tschick“​
    Bräuer, C. ; Rabenstein, K.   & Strauß, S. ​ (2016) 
    Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung5(1) pp. 111​-131​.​ DOI: https://doi.org/10.3224/zisu.v4i1.07 
    Details  DOI 
  • 2015 Review
    ​ ​Rezension zu Kade, Jochen; Nolda, Sigrid; Dinkelaker, Jörg; Herrle, Matthias (Hrsg.) (2014): Videographische Kursforschung. Empirie des Lehrens und Lernens Erwachsener. Stuttgart: Kohlhammer Verlag​
    Strauß, S. ​ (2015)
    Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung, 4​(4) pp. 141​-144​.​
    Details 

Publication List

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp114346
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.