Katharina Dreiling

1-8 of 8
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Dreiling, Katharina, and Ariane S. Willems. "Heterogene Lernvoraussetzungen – heterogene Kurszusammensetzungen? Motivationsprofile als Lernausgangslagen im Deutschunterricht der gymnasialen Oberstufe​." ​Formen der Differenzierung – Schul- und Klassenprofilierung im Spannungsfeld gesellschaftlicher Teilhabe und sozialer Ungleichheit, edited by Catharina I. Keßler, S. Nonte, ​Waxmann, ​2020, pp. 159​-179​. ​
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Willems, Ariane S., A. Thielsch, and Katharina Dreiling. "Mit Seamless Learning den Brüchen zwischen Studium und beruflicher Praxis begegnen: ​Ein Flipped-Classroom-Beispiel aus der Lehrerbildung​." ​Seamless Learning – lebenslanges, durchgängiges Lernen ermöglichen, edited by C. Müller Werder, J. Erlemann, ​Waxmann, ​2020, pp. 133​-142​. ​
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Willems, Ariane S., et al. "Inverted Classrooms zur Förderung von forschungs- und praxisbezogenen Kompetenzen in der Lehrer innenbildung​." ​Tagungsband zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020, edited by G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, K. Tengler, ​Books on Demand, ​2020, pp. 274​-294​. ​
    Details 
  • 2020 Working Paper | 
    ​ ​Willems, Ariane S., Katharina Dreiling, and Melissa Eckert. Skalendokumentation des Projekts FeeHe: ​Feedback im Kontext von Heterogenität​. ​​Universitätsverlag Göttingen, ​2020. ​Göttinger Beiträge zur erziehungswissenschaftlichen Forschung ​38. doi: 10.17875/gup2020-1254. 
    Details  DOI 
  • 2018 Book Chapter
    ​ ​Dreiling, Katharina, R. Flierl, and Ariane S. Willems. "FeeDo – Feedbackprozesse im Deutschunterricht der Oberstufe: Erste Befunde einer Pilotierungsstudie zur standardisierten Erfassung wahrgenommenen Feedbacks​." ​Empirische Bildungsforschung im Kontext von Schule und Lehrer*innenbildung, edited by A. Krüger, F. Radisch, A.S. Willems, Th. Häcker, M. Walm, ​Klinkhardt, ​2018, pp. 194​-205​. ​
    Details 
  • 2018 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Schiekirka-Schwake, Sarah, et al. "Improving evaluation at two medical schools​." ​The Clinical Teacher, vol. 15, no. 4, ​2018, pp. 314​-318​, ​doi: 10.1111/tct.12686. 
    Details  DOI  PMID  PMC 
  • 2017 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Dreiling, Katharina, et al. "Evaluation in undergraduate medical education: Conceptualizing and validating a novel questionnaire for assessing the quality of bedside teaching​." ​Medical Teacher, vol. 39, no. 8, ​2017, pp. 820​-827​, ​doi: 10.1080/0142159X.2017.1324136. 
    Details  DOI 
  • 2017 Journal Article | Research Paper | 
    ​ ​Müller, Tjark, et al. "Evaluation of large-group lectures in medicine – development of the SETMED-L (Student Evaluation of Teaching in MEDical Lectures) questionnaire​." ​BMC Medical Education, vol. 17, no. 1, ​2017, , ​doi: 10.1186/s12909-017-0970-8. 
    Details  DOI 

Publication List

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp114347
ID: 0000000
PREF: mla TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.