Daniel Erdmann

1-10 of 10
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2021 Book Chapter | Editorial Contribution (Editorial, Introduction, Epilogue)
    ​ ​All disciplines are special, but some disciplines are more special than others: ​Zur Einführung in den Band​
    Vogel, K.  & Erdmann, D. ​ (2021)
    In:​Erdmann, Daniel; Vogel, Katharina​ (Eds.), Erziehungswissenschaft aus der Distanz. Empirische Studien pp. 3​-11. ​Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen.
    Details 
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​Der Einfluss Klaus Mollenhauers auf den erziehungswissenschaftlichen Diskurs: ​Eine exemplarische Rezeptionsanalyse der Jahre 2000-2010​
    Fante, J. ​ (2021)
    In:​Erdmann, Daniel; Vogel, Katharina​ (Eds.), Erziehungswissenschaft aus der Distanz pp. 161​-226. ​Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen.
    Details 
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​Kant unter Pädagogik(ern) – Erziehungswissenschaft über Kant: ​Erziehungswissenschaftliche Wissensgeschichte am Beispiel einer referenzanalytischen Rezeptionsgeschichte Immanuel Kants​
    Erdmann, D. ​ (2021)
    In:​Erdmann, Daniel; Vogel, Katharina​ (Eds.), Erziehungswissenschaft aus der Distanz. Empirische Studien pp. 77​-159. ​Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen.
    Details 
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​Kommunikation der Kommission Wissenschaftsforschung: ​Bibliometrische Netzwerkanalyse​
    Meyer, J. ​ (2021)
    In:​Erdmann, Daniel; Vogel, Katharina​ (Eds.), Erziehungswissenschaft aus der Distanz. Empirische Studien pp. 227​-250. ​Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen.
    Details 
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​Hatte das Jahr 1968 Folgen für die Semantik der Erziehungswissenschaft? Möglichkeiten und Grenzen von ‚distant reading‘ in der empirischen Wissenschaftsforschung​
    Vogel, K. ​ (2021)
    In:​Erdmann, Daniel; Vogel, Katharina​ (Eds.), Erziehungswissenschaft aus der Distanz. Empirische Studien pp. 49​-76. ​Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen.
    Details 
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​*theor* in Fachzeitschriften der Erziehungswissenschaft 2007–2016​
    Horn, K.-P. ; Fante, J.  & Vogel, K. ​ (2021)
    In:​Erdmann, Daniel; Vogel, Katharina​ (Eds.), Erziehungswissenschaft aus der Distanz. Empirische Studien pp. 13​-47. ​Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen.
    Details 
  • 2021 Review
    ​ ​Markus Rieger-Ladich/Anne Rohstock/Karin Amos (Hrsg.): Erinnern, Umschreiben, Vergessen. Die Stiftung des disziplinären Gedächtnisses als soziale Praxis​
    Erdmann, D. ​ (2021)
    Zeitschrift für Pädagogik, 67​(5) pp. 803​-806​.​ DOI: https://doi.org/10.3262/ZP2105803 
    Details  DOI  WoS 
  • 2021 Anthology | 
    ​ ​Erziehungswissenschaft aus der Distanz: ​empirische Studien​ ​
    Erdmann, D.  & Vogel, K. ​ (Eds.) (2021)
    Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen. DOI: https://doi.org/10.17875/gup2021-1586 
    Details  DOI 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Namen, Orte, Programme – Vom Pädagogischen Seminar zum Institut für Erziehungswissenschaft​
    Erdmann, D.  & Horn, K.-P. ​ (2020)
    In:​Bers, Christiana​ (Ed.), 100 Jahre Erziehungswissenschaft an der Georg-August-Universität Göttingen 1920-2020 pp. 49​-63. ​Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen. DOI: https://doi.org/10.17875/gup2020-1326 
    Details  DOI 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Wissen – Erziehungswissen – Erziehungswissenschaft: ​Strukturen und Strukturwandel wissenschaftlich-pädagogischen ‚Grundwissens‘ zwischen 1750 und 1850​
    Vogel, K.  & Erdmann, D. ​ (2020)
    In:​Binder, Ulrich; Meseth, Wolfgang​ (Eds.), Strukturwandel in der Erziehungswissenschaft. Theoretische Perspektiven und Befunde pp. 65​-85. ​Bad Heilbrunn: ​Klinkhardt.
    Details 

Publication List

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp114882
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.