Dr. Dorthe Petersen

1-7 of 7
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​Nebeneinander, Miteinander, Gegeneinander? Methodologische Überlegungen zur Kooperation verschiedener Akteursgruppen im Handlungsfeld Schule​
    Rother, P.; Petersen, D. ; Meyer, K. ; Willems, A. S. ; Buchna, J.; Koch, T.& Demmer, C.​ (2021)
    In:​Kunze, Katharina; Petersen, D.; Bellenberg, G.; Fabel-Lamla, M.; Hinzke, J.-H.; Moldenhauer, A.; Peukert, L., et al.​ (Eds.), Studien zur Professionsforschung und Lehrerbildung. Kooperation - Koordination - Kollegialität. Befunde und Diskurse zum (multi-)professionellen Zusammenwirken pädagogischer Akteur*innen an Schulen pp. 71​-90. ​Bad Heilbrunn: ​Klinkhardt.
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Der Übergang von der Grundschule in die Sekundarstufe: Zur Rekonstruktion unterrichtlicher Passungsverhältnisse im qualitativen Längsschnitt​
    Petersen, D. ; Asbrand, B.& Martens, M.​ (2020)
    In:​Thiersch, S.​ (Ed.), Qualitative Längsschnittforschung. Bestimmungen, Forschungspraxis und Reflexionen pp. 275​-296. ​Opladen: ​Barbara Budrich.
    Details 
  • 2016 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​Anpassungsleistungen und Konstruktionsprozesse beim Grundschulübergang​
    Petersen, D. ​ (2016)
    Universität Frankfurt am Main. 
    Wiesbaden​: Springer VS.
    Details 
  • 2016 Book Chapter
    ​ ​Die Herstellung der Lernkultur an einer Gemeinschaftsschule​
    Petersen, D. ​ (2016)
    In:​Idel, T.-S.; Dietrich, F.; Kunze, Katharina; Rabenstein, Kerstin; Schütz, A.​ (Eds.), Professionsentwicklung und Schulstrukturreform. Zwischen Gymnasium und neuen Schulformen in der Sekundarstufe pp. 98​-113. ​Bad Heilbrunn: ​Klinkhardt.
    Details 
  • 2014 Book Chapter
    ​ ​Die Materialität von Lernkultur: ​Überlegungen zur dokumentarischen Analyse von Unterrichtsvideographien​
    Martens, M.; Petersen, D.  & Asbrand, B.​ (2014)
    In:​Bohnsack, R.; Fritzsche, B.; Wagner-Willi, M.​ (Eds.), Dokumentarische Video und Filminterpretation. Methodologie und Forschungspraxis pp. 179​-206. ​Opladen: ​Barbara Budrich.
    Details 
  • 2014 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Anpassungsleistungen von Schülerinnen und Schülern beim Übergang von der Grundschule in die weiterführende Schule​
    Petersen, D.   & Asbrand, B.​ (2014) 
    Zeitschrift für Qualitative Forschung14(1) pp. 49​-66​.​
    Details 
  • 2013 Book Chapter
    ​ ​Die Rolle der Dinge in schulischen Lehr-Lernprozessen​
    Asbrand, B.; Martens, M.& Petersen, D. ​ (2013)
    In:​Nohl, A.-M.; Wulf, C.​ (Eds.), Mensch und Ding. Die Materialität pädagogischer Prozesse pp. 171​-188. ​Wiesbaden: ​VS Verlag für Sozialwissenschaften.
    Details 

Publication List

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp114894
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.