Dr. med. Anne Simmenroth-Nayda

Staff Status
unigoe
 

1-8 of 8
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2012 Journal Article | Research Paper | 
    ​ ​Wie häufig und belastend sind negative Erfahrungen im Medizinstudium?: ​Ergebnisse einer Online-Befragung von Medizinstudierenden​
    Gágyor, I.; Hilbert, N.; Chenot, J.-F.; Marx, G.; Ortner, T.; Simmenroth-Nayda, A.   & Scherer, M. et al.​ (2012) 
    GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung29(4) art. Doc55​.​ DOI: https://doi.org/10.3205/zma000825 
    Details  DOI  PMID  PMC 
  • 2007 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Die Tauchtauglichkeitsuntersuchung​
    Chenot, J.-F. & Simmenroth-Nayda, A. ​ (2007) 
    Zeitschrift für Allgemeinmedizin83 pp. 417​-426​.​ DOI: https://doi.org/10.1055/s-2007-985895 
    Details  DOI 
  • 2007 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Instant Aging: eine Unterrichtsmethode zur Verbesserung der Empathiefähigkeit von Studierenden gegenüber Älteren und chronisch Kranken​
    Simmenroth-Nayda, A. ; Gágyor, I. ; Ahrens, D.; Chenot, J.-F.; Fischer, T.; Scherer, M. & Kochen, M. M. ​ (2007) 
    Zeitschrift für Allgemeinmedizin83 pp. 252​-255​.​ DOI: https://doi.org/10.1055/s-2007-980198 
    Details  DOI 
  • 2007 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Medizinstudierende ausländischer Herkunft in Deutschland​
    Chenot, J.-F.; Simmenroth-Nayda, A.   & Scherer, M.​ (2007) 
    GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung24 art. Doc70​.​
    Details 
  • 2007 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Interdisziplinärer OSCE als alternative Prüfungsform für das Fach Arbeits- und Sozialmedizin​
    Emmert, B.; Chenot, J.-F.; Simmenroth-Nayda, A. ; Bünger, J.; Hitz, A. & Hallier, E.​ (2007) 
    Verhandlungen der Deutschen Gesellschaft für Arbeitsmedizin und Umweltmedizin e.V.47 pp. 202​-206​.​
    Details 
  • 2007 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Mit Laienschauspielern das ärztliche Gespräch trainieren​
    Simmenroth-Nayda, A. ; Chenot, J.-F.; Fischer, T.; Scherer, M.; Stanske, B. & Kochen, M. M. ​ (2007) 
    Deutsches Ärzteblatt. Ausgabe A, Praxis-Ausgabe104 pp. 847​-852​.​
    Details 
  • 2005 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Kurs "ärztliche Basisfähigkeiten" - Evaluation eines primärärztlich orientierten Unterrichtskonzepts im Rahmen der neuen Approbationsordnung​
    Fischer, T.; Chenot, J.-F.; Kleiber, C.; Kochen, M. M. ; Simmenroth-Nayda, A. ; Staats, H. & Herrmann-Lingen, C.​ (2005) 
    GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung22 art. Doc59​.​
    Details 
  • 2004 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Interdisziplinärer Pilot-OSCE "Medizinische Basisfähigkeiten"​
    Chenot, J.-F.; Fischer, T.; Simmenroth-Nayda, A. ; Fassheber, S.; Hummers, E. ; Aut, B. & Kernbach-Wighton, G. et al.​ (2004) 
    Zeitschrift für Allgemeinmedizin80 pp. 503​-506​.​
    Details 

Publication List

Filter

Active filter:
Contributor:  Chenot, Jean-François

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp49071
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.