Modellierung von Anforderungen an hausärztliche Routinedaten aus Sicht der Versorgungsforschung mithilfe der Unified Modeling Language (UML)

2012-08 | journal article; research paper

Jump to: Cite & Linked | Documents & Media | Details | Version history

Cite this publication

​Kersting, M., Johannes Hauswaldt, and H. Lingner. "Modellierung von Anforderungen an hausärztliche Routinedaten aus Sicht der Versorgungsforschung mithilfe der Unified Modeling Language (UML)​." ​Das Gesundheitswesen, vol. 74, no. 8-9, ​2012, pp. e68​-e75​, ​doi: 10.1055/s-0032-1314824. 

Documents & Media

License

GRO License GRO License

Details

Title Variant(s)
Modeling the requirements on routine data of general practitioners from the health-care researcher's point of view with the help of unified modeling langauge (UML)
Authors
Kersting, M.; Hauswaldt, Johannes ; Lingner, H.
Abstract
Health-care research is, besides primary acquired study data, based on data from widely differing secondary sources. In order to link, compare and analyze data sources uniform models and methods are needed. This could be facilitated by a more structured description of requirements, models and methods of health-care research than those currently used. Suitable methods of presentation were sought in an approach to this target and the unified modeling language (UML) identified as a possible alternative.
Versorgungsforschung fußt neben primär erhobenen Studiendaten auf unterschiedlichsten Sekundärdatenquellen. Um Datenquellen verknüpfen, vergleichen und analysieren zu können, sind einheitliche Modelle und Methoden notwendig. Es könnte hilfreich sein, notwendige Anforderungen, Modelle und Methoden für die Versorgungsforschung strukturierter als bisher zu beschreiben. Um diesem Ziel näher zu kommen, wurde nach einer geeigneten Darstellungsmethode gesucht und die Unified Modeling Language (UML) als eine mögliche Alternative identifiziert.
Issue Date
August-2012
Journal
Das Gesundheitswesen 
ISSN
0941-3790
eISSN
1439-4421
Language
(Other)

Reference

Citations


Social Media