Prof. Dr. Marta García

Main Affiliation
 
Staff Status
unigoe
 

1-47 of 47
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2023 Anthology
    ​ ​El español como lengua de herencia: ​retos educativos y perspectivas internacionales​ ​
    García García, M. ​ (Ed.) (2023)
    Peter Lang.
    Details 
  • 2023 Book Chapter
    ​ ​Digitalización, internacionalización e innovación educativa en la formación del profesorado de español en Alemania: ​el proyecto "Spanischdidaktik im Dialog mit ELE"​
    García García, M.  & González, V.​ (2023)
    In:​Álvarez García, E.; Villayandre Llamazares, M.​ (Eds.), Creatividad, innovación y diversidad en la enseñanza del español como LE/L2 pp. 221​-231. ​León: ​Universidad de León – Servicio de Publicaciones.
    Details 
  • 2023 Book Chapter
    ​ ​Potenziale der Digitalisierung für die Internationalisierung der fremdsprachlichen Lehramtsfächer: ​Digitale Lehr-/Lernmodule und interaktive Videos​
    García García, M.  & González, V.​ (2023)
    In:​Bechtel, M.; Dittmann, A.; Fricke, L.​ (Eds.), Fremdsprachliche Lehrer*innenbildung digital? pp. 51​-69. ​Peter Lang.
    Details 
  • 2023 Book Chapter
    ​ ​Introducción: ​La enseñanza del Español como Lengua de Herencia en el Contexto Europeo​
    García García, M. ​ (2023)
    In:​García García, M.​ (Ed.), El Español como Lengua de Herencia: retos educativos y perspectivas internacionales pp. 13​-30. ​Peter Lang.
    Details 
  • 2023 Journal Article
    ​ ​„weil es halt schwieriger ist zu reden, als es einfach selber zu machen“: ​Schüler: innen-Engagement und Kooperatives Arbeiten im Rahmen von Escape-Rooms im Spanischunterricht​
    García García, M. ​ (2023) 
    Fremdsprachen lehren und lernen52(2) pp. 50​-71​.​
    Details 
  • 2023 Journal Article
    ​ ​Gamification: ​Zur Einführung in den Themenschwerpunkt​
    García García, M. ​ (2023) 
    Fremdsprachen lehren und lernen52(2) pp. 3​-13​.​
    Details 
  • 2023 Special Issue
    ​ ​Gamification​
    García García, M. ​ (Ed.) (2023)
    Fremdsprachen lehren und lernen52(2)​.
    Details 
  • 2023 Journal Article
    ​ ​Gesprächsanalyse als Reflexionsinstrument in der Lehrer*innenbildung​
    García García, M. ; Leßmann, A. C.; Sacher, J. & Winterscheid, J.​ (2023) 
    k:ONSonderausgabe 4 pp. 1​-19​.​ DOI: https://doi.org/10.18716/ojs/kON/2024.s1.1 
    Details  DOI 
  • 2023 Special Issue
    ​ ​Gesprächsanalyse in der Lehrer*innenbildung​
    García García, M. ​ (Ed.) (2023)
    k:ON3​.
    Details 
  • 2023 Journal Article
    ​ ​Die Evaluation der Interaktionskompetenz am Beispiel des Spanischen als Fremdsprache​
    García García, M. ​ (2023) 
    Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ3(1) pp. 95​-98​.​ DOI: https://doi.org/10.17192/ZIAF.2023.3.1.8576 
    Details  DOI 
  • 2022 Book Chapter
    ​ ​Was sind die Zielsetzungen kulturellen Lernens im Fremdsprachenunterricht? Einführung in das Panel 'Wofür?'​
    García García, M.  & Schädlich, B.​ (2022)
    In:​König, L.; Schädlich, B.; Surkamp, C.​ (Eds.), unterricht_kultur_theorie: Kulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht gemeinsam anders denken pp. 59​-72. ​Metzler.
    Details 
  • 2022 Book Chapter
    ​ ​Débattre le débat: ​Neue Perspektiven auf ein altbewährtes Format zur Förderung der Interaktionskompetenz im Fremdsprachenunterricht​
    García García, M. ​ (2022)
    In:​Konzett-Firth, C.; Wojnesitz, A.​ (Eds.), Perspectives multiples de l'oralité dans l'enseignement du français pp. 49​-67. ​Narr.
    Details 
  • 2022 Journal Article
    ​ ​‘It's nice to have a topic in both Spanish and German’: ​Students’ Perceptions of CLIL and Heritage Language Education​
    García García, M. ​ (2022) 
    Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht27(2) pp. 187​-206​.​
    Details 
  • 2022 Journal Article
    ​ ​Quandary. El futuro está en tus decisiones​
    García García, M. ​ (2022) 
    Der fremdsprachliche Unterricht. Englisch77 pp. 40​-46​.​
    Details 
  • 2022 Special Issue
    ​ ​Gamificación​
    García García, M. ​ (Ed.) (2022)
    Der fremdsprachliche Unterricht. Spanisch77​.
    Details 
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​Lebensweltliche und institutionelle Mehrsprachigkeit: ​Synergieeffekte einer Verbindung​
    García García, M. ​ (2021)
    In:​Kreß, B.; Roeder, K.; Schweiger, K.; Vossmiller, K.​ (Eds.), Mehrsprachigkeit, Interkulturelle Kommunikation, Sprachvermittlung: Internationale Perspektiven auf DaF und Herkunftssprachen pp. 315​-331. ​Peter Lang.
    Details 
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​"Man wird zu seinem Glück gezwungen": ​Einstellungen von Studierenden der Romanistik zu Forschungsanteilen in der Lehramtsausbildung​
    García García, M. ​ (2021)
    In:​Grein, M.; Schädlich, B.; Vernal Schmidt, J. M.​ (Eds.), Die Krise des Französischunterrichts in der Diskussion pp. 163​-180. ​Metzler.
    Details 
  • 2020 Blog Post
    ​ ​Videoannotation als Werkzeug zum Feedback und zur Reflexion im Schulpraktikum​
    García García, M. ​ (2020)
    In: e-teaching.org : Digitale Medien im Lehramtsstudium​
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Sprachenbiografische Lehrforschungsprojekte als Ausgangspunkt für die Reflexion sprachenpolitischen Handelns​
    Gutjahr, J.  & Bogner, A. ​ (2020)
    In:​García García, Marta; Prinz, Manfred; Reimann, Daniel​ (Eds.), Mehrsprachigkeit im Unterricht der romanischen Sprachen. Neue Konzepte und Studien zu Schulsprachen und Herkunftssprachen in der Migrationsgesellschaf pp. 369​-390. ​Tübingen: ​Narr Francke Attempto Verlag.
    Details 
  • 2020 Journal Article | 
    ​ ​Turn-Initial Discourse Markers in L2 Spanish Conversations: Insights from Conversation Analysis​
    García García, M. ​ (2020) 
    Corpus Pragmatics5(1) pp. 37​-61​.​ DOI: https://doi.org/10.1007/s41701-019-00075-8 
    Details  DOI 
  • 2020 Anthology
    ​ ​Mehrsprachigkeit im Unterricht der romanischen Sprachen: ​Neue Konzepte und Studien zu Schulsprachen und Herkunftssprachen in der Migrationsgesellschaft​ ​
    García García, M. ; Prinz, M.& Reimann, D.​ (Eds.) (2020)
    Narr.
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Mehrsprachigkeit im Unterricht der romanischen Sprachen: ​Forschungsstand und neue Konzepte zur Vernetzung von Schulsprachen und Herkunftssprachen in der Migrationsgesellschaft​
    García García, M.  & Reimann, D.​ (2020)
    In:​García García, M.; Prinz, M.; Reimann, D.​ (Eds.), Mehrsprachigkeit im Unterricht der romanischen Sprachen – Neue Konzepte und Studien zu Schulsprachen und Herkunftssprachen in der Migrationsgesellschaft pp. 11​-27. ​Narr.
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​"Hablando de política": ​Urteilsbildung und Argumentation im Bilingualen Politik- und Wirtschaftsunterricht​
    García García, M. ​ (2020)
    In:​García García, M.; Prinz, M.; Reimann, D.​ (Eds.), Mehrsprachigkeit im Unterricht der romanischen Sprachen – Neue Konzepte und Studien zu Schulsprachen und Herkunftssprachen in der Migrationsgesellschaft pp. 281​-307. ​Narr.
    Details 
  • 2019 Book Chapter
    ​ ​Herkunftssprache Spanisch im Bilingualen Unterricht: ​Aus- und Wechselwirkungen​
    García García, M. ​ (2019)
    In:​Falkenhagen, C.; Funk, H.; Reinfried, M.​ (Eds.), Sprachen lernen integriert - global, regional, lokal. 27. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachendidaktik in Jena pp. 357​-368. ​Hohengehren: ​Schneider Verlag.
    Details 
  • 2019 Monograph
    ​ ​Binnendifferenzierte Sprechanlässe im Spanischunterricht - Klasse 5-10​ ​
    García García, M.  & López Catalán, R.​ (2019)
    Cornelsen Scriptor.
    Details 
  • 2019 Review
    ​ ​Götz Schwab, Sabine Hoffman, Almut Schön (Hrsg.): Interaktion im Fremdsprachenunterricht. Beiträge aus der empirischen Forschung. Münster: LIT 2017, 196 Seiten​
    García García, M. ​ (2019)
    Fremdsprachen lehren und lernen, 48​(1) pp. 135​-138​.​ DOI: https://doi.org/10.2357/flul-2019-0010 
    Details  DOI 
  • 2019 Journal Article
    ​ ​Cruce de miradas: ​Una propuesta de telecolaboración​
    García García, M.   & González, V.​ (2019) 
    Der fremdsprachliche Unterricht. Spanisch65 pp. 20​-25​.​
    Details 
  • 2017 Book Chapter
    ​ ​Enfoques y métodos en la enseñanza de español como lengua extranjera​
    García García, M. ​ (2017)
    In:​Cestero Mancera, A.; Penadés, I.​ (Eds.), Manual del profesor de ELE pp. 521​-599. ​Alcalá: ​Universidad de Alcalá - Servicio de publicaciones.
    Details 
  • 2017 Book Chapter
    ​ ​Grammatikerklärungen aus interaktiver Sicht: ​Herausforderungen für angehende SpanischlehrerInnen​
    García García, M. ​ (2017)
    In:​Appel, J.; Jeuk, S.; Mertens, J.​ (Eds.), Sprachen Lehren. 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachendidaktik in Ludwigsburg pp. 161​-171. ​Hohengehren: ​Schneider-Verlag.
    Details 
  • 2017 Encyclopedia Article
    ​ ​Unterrichtsinteraktion​
    García García, M. ​ (2017)
    In:Surkamp, C.​ (Ed.), Metzler Lexikon Fremdsprachendidaktik p. 361. 
    Metzler.
    Details 
  • 2016 Journal Article
    ​ ​Interaktionskompetenz im Fremdsprachenunterricht: Probleme, Möglichkeiten und Perspektiven am Beispiel des Französischen und des Spanischen​
    García García, M. ​ (2016) 
    Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik10(1) pp. 93​-120​.​
    Details 
  • 2016 Book Chapter
    ​ ​Explicar gramática a y con los alumnos en el aula de lengua extranjera​
    García García, M. ​ (2016)
    In:​Ainciburu, M. C.​ (Ed.), Actas del Tercer Congreso Internacional en Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas: En camino hacia el plurilingüismo pp. 101​-109. ​Nebrija Procedia.
    Details 
  • 2016 Book Chapter
    ​ ​Filme und interkulturelles Sehverstehen: ​ein Vorschlag für den Spanischunterricht​
    García García, M. ​ (2016)
    In:​Reimann, D.; Michler, B.​ (Eds.), Sehverstehen im Unterricht der romanischen Sprachen pp. 339​-351. ​Narr.
    Details 
  • 2016 Book Chapter
    ​ ​Authentizität und Aufgaben 2.0​
    García García, M. ​ (2016)
    In:​Becker, C.; Blell, G.; Rössler, A.​ (Eds.), Web 2.0 und Komplexe Kompetenzaufgaben im Fremdsprachenunterricht pp. 29​-40. ​Peter Lang.
    Details 
  • 2016 Book Chapter
    ​ ​La alternancia de turnos y la organización temática en la conversación entre alemanes aprendientes de ELE​
    García García, M. ​ (2016)
    In:​Cestero Mancera, A.​ (Ed.), La competencia conversacional: investigación y didáctica en el marco de la Lingüística Aplicada a la enseñanza de ELE pp. 1​-34. 
    Details 
  • 2016 Journal Article
    ​ ​Interaktionskompetenz im Fremdsprachenunterricht: ​Probleme, Möglichkeiten und Perspektiven am Beispiel des Französischen und des Spanischen​
    García García, M. ​ (2016) 
    Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik10(1) pp. 93​-120​.​
    Details 
  • 2015 Book Chapter
    ​ ​Topic management and interactional competence in Spanish L2 conversation​
    García García, M. ​ (2015)
    In:​Bianchi, F.; Cheng, W.; Gesuato, S.​ (Eds.), Teaching, learning and investigating about pragmatics: principles, methods and practices pp. 253​-274. ​Cambridge Scholars.
    Details 
  • 2015 Journal Article
    ​ ​Tareas de conversación y patrones de interacción entre aprendientes de ELE​
    García García, M. ​ (2015) 
    E-Aesla1.​
    Details 
  • 2014 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​La competencia conversacional en español como lengua extranjera: Análisis y propuesta didáctica​
    García García, M. ​ (2014)
    Universidad de Alcalá. 
    Universidad de Alcalá.
    Details 
  • 2014 Monograph
    ​ ​La competencia conversacional en español como lengua extranjera: ​Análisis y propuesta didáctica​ ​
    García García, M. ​ (2014)
    Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá.
    Details 
  • 2013 Journal Article
    ​ ​Iniciativa y manejo de los temas en la conversación en ELE​
    García García, M. ​ (2013) 
    Revista Nebrija de lingüística aplicada a la enseñanza de lenguas13.​
    Details 
  • 2012 Book Chapter
    ​ ​Turn-taking in Spanish Foreign Language Conversations​
    García García, M. ​ (2012)
    In:​Ruiz Fajardo, G.​ (Ed.), Methodological Developments in Teaching Spanish as a Second and Foreign Language pp. 31​-74. ​Cambridge Scholars Press.
    Details 
  • 2007 Book Chapter
    ​ ​La interacción oral alumno-alumno en el aula de lenguas extranjeras: ​líneas de investigación y consideraciones didácticas​
    García García, M. ​ (2007)
    In:​Balsameda Maestu, E.​ (Ed.), Las destrezas orales en la enseñanza del español L2-LE: Actas del XVII Congreso Internacional de ASELE pp. 555​-566. 
    Details 
  • 2007 Journal Article
    ​ ​La enseñanza de la competencia conversacional​
    García García, M. ​ (2007) 
    Frecuencia - l33 pp. 16​-21​.​
    Details 
  • 2006 Journal Article
    ​ ​Corpus de Conversaciones en Español como Lengua Extranjera​
    García García, M. ​ (2006) 
    Lingüística en la Red3.​
    Details 
  • 2005 Journal Article
    ​ ​La competencia conversacional en los estudiantes de español como lengua extranjera​
    García García, M. ​ (2005) 
    Lingüística en la Red2.​
    Details 
  • 2004 Journal Article
    ​ ​La conversación en clase: ​una propuesta de enseñanza del discurso conversacional para el aula de E/LE​
    García García, M. ​ (2004) 
    Glosas didacticas12 pp. 105​-112​.​
    Details 

Publication List

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp110732
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.