Instant Aging: eine Unterrichtsmethode zur Verbesserung der Empathiefähigkeit von Studierenden gegenüber Älteren und chronisch Kranken
2007 | journal article; research paper. A publication with affiliation to the University of Göttingen.
Jump to: Cite & Linked | Documents & Media | Details | Version history
Cite this publication
Simmenroth-Nayda, A., Gágyor, I., Ahrens, D., Chenot, Jean-François, Fischer, T., Scherer, M. & Kochen, M. M. (2007). Instant Aging: eine Unterrichtsmethode zur Verbesserung der Empathiefähigkeit von Studierenden gegenüber Älteren und chronisch Kranken. Zeitschrift für Allgemeinmedizin, 83, 252-255. doi: https://doi.org/10.1055/s-2007-980198
Documents & Media
Details
- Title Variant(s)
- “Instant Aging” a Teaching Concept for Enhancing the Patient Perspective in 3 Year-Medical Students
- Authors
- Simmenroth-Nayda, Anne ; Gágyor, Ildikó ; Ahrens, D.; Chenot, Jean-François; Fischer, T.; Scherer, M.; Kochen, Michael M.
- Issue Date
- 2007
- Journal
- Zeitschrift für Allgemeinmedizin
- Organization
- Institut für Allgemeinmedizin