Prof. Dr. Anne Burkard

Main Affiliation
 
Staff Status
unigoe
 

1-12 of 12
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2020 Journal Article
    ​ ​Das Netzwerk „Argumentieren in der Schule“: ​Ein Bericht​
    Burkard, A. ; Löwenstein, D.; Martena, L. & Gertken, J.​ (2020) 
    Information Philosophie,.​
    Details 
  • 2018 Journal Article
    ​ ​Basiserkenntniskonzepte als Instrumente fachlichen Lernens: Ein interdisziplinäres Forschungsprojekt zu den Fächern Deutsch, Geschichte und Philosophie​
    Burkard, A. ; Pohl, T.; Schindler, K. & Köster, M.​ (2018) 
    Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften9(2) pp. 108​-124​.​
    Details 
  • 2018 Journal Article
    ​ ​Prinzipienpluralismus im Philosophieunterricht​
    Burkard, A.   & Gertken, J.​ (2018) 
    Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik40(2) pp. 97​-107​.​
    Details 
  • 2018 Journal Article
    ​ ​Sollten wir immer treu sein? Den Begriff und Wert der Treue diskutieren​
    Burkard, A. ​ (2018) 
    Ethik & Unterricht,(4) pp. 34​-40​.​
    Details 
  • 2018 Journal Article
    ​ ​Zwischen Dissonanz und Kohärenz: Ein Strukturmodell für den Philosophieunterricht​
    Burkard, A. ; Franzen, H. & Meyer, K.​ (2018) 
    Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik40(1) pp. 87​-95​.​
    Details 
  • 2018 Journal Article
    ​ ​Zur Erforschung von Schülervorstellungen im Philosophieunterricht: Eine programmatische Skizze​
    Burkard, A.   & Martena, L.​ (2018) 
    Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik,(3) pp. 80​-86​.​
    Details 
  • 2017 Journal Article
    ​ ​Everyone Just Has Their Own Opinion​
    Burkard, A. ​ (2017) 
    Teaching Philosophy40(3) pp. 297​-322​.​ DOI: https://doi.org/10.5840/teachphil2017101773 
    Details  DOI 
  • 2017 Journal Article
    ​ ​Rossian Moral Pluralism in the Philosophy Classroom​
    Burkard, A.   & Gertken, J.​ (2017) 
    Journal of Didactics of Philosophy,(1) pp. 6​-20​.​
    Details 
  • 2016 Journal Article
    ​ ​Haben Tiere Rechte?​
    Burkard, A. ​ (2016) 
    Kölner Universitätsmagazin,(4) pp. 49​.​
    Details 
  • 2016 Journal Article
    ​ ​Tiere und Wir. Eine kritische Reflexion unserer tierethischen Urteile​
    Burkard, A. ​ (2016) 
    Praxis Philosophie & Ethik,(4) pp. 23​-27​.​
    Details 
  • 2014 Journal Article
    ​ ​Wie sich die ungleiche Berücksichtigung von Menschen und Tieren nicht verteidigen lässt​
    Burkard, A. ​ (2014) 
    Zeitschrift für Philosophische Forschung68(2) pp. 153​-179​.​ DOI: https://doi.org/10.3196/004433014812499396 
    Details  DOI 
  • 2013 Conference Paper
    ​ ​Defending Moral Intuitionism Against Debunking Arguments​
    Burkard, A. ​ (2013)
    In:Hoeltje, Miguel; Spitzley, Thomas; Spohn, Wolfgang​ (Eds.), ​GAP.8 Proceedings pp. 549​-558. ​Achter Kongress: »Was dürfen wir glauben? Was sollen wir tun?« 17. – 20. September​, Konstanz.
    Details 

Publication List

Type

Date issued

Author

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp114413
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.