Dr. Christiana Bers

1-20 of 20
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2021 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Bers, Christiana. "Universitäre Sammlungen: ​Nutzen und Vergnügen im Studium​." ​Zeitschrift für Museum und Bildung, vol. 88/89, ​2021, pp. 148​-164​. ​
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Meyer, Jaika. "Lehrveranstaltungen im Überblick 1920-2020​." ​100 Jahre Erziehungswissenschaft an der Georg-August-Universität Göttingen. 1920-2020, edited by Christiana Bers, ​Universitätsverlag Göttingen, ​2020, pp. 89​-96​. ​
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Vogel, Katharina. "Spuren wissenschaftlicher Pädagogik an der Georgia Augusta 1766-1803​." ​100 Jahre Erziehungswissenschaft an der Georg-August-Universität Göttingen.1920-2020, edited by Christiana Bers, ​Universitätsverlag Göttingen, ​2020, pp. 65​-79​. ​
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Eckert, Melissa. "Von Nohl bis Löser: ​Zur Reflexion der Forschungsarbeit zu Professuren und Denominationen​." ​100 Jahre Erziehungswissenschaft an der Georg-August-Universität Göttingen 1920-2020, edited by Christiana Bers, ​Universitätsverlag Göttingen, ​2020, pp. 97​-103​. ​
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Radicke, Christina. "Impressionen ehemaliger Mitarbeiter innen und Studierender​." ​100 Jahre Erziehungswissenschaft an der Georg-August-Universität Göttingen. 1920–2020, edited by Christiana Bers, ​2020, pp. 105​-110​. ​
    Details 
  • 2020 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Bers, Christiana. "Sammlungen und ihr Bildungspotenzial - am Beispiel der Sammlungen der Universität Göttingen​." ​Die Hochschullehre, vol. 17, ​2020, pp. 296​-312​, ​doi: 10.3278/HSL2017W. 
    Details  DOI 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Bers, Christiana. "Dr. habil kinderlos - Wissenschaftlerinnen in Zeitungsartikeln. Normierung von akademischen Karrieren​." ​Geschlecht und Medien - Räume, Deutungen, Repräsentationen, edited by Britta Hoffarth, Eva Reuter, Susanne Richter, ​Campus Verlag, ​2020, pp. 259​-279​. ​
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Bers, Christiana. "100 Jahre Institutsgeschichte - Expansion und Diversifizierung des Göttinger Seminars für Pädagogik /Instituts für Erziehungswissenschaft​." ​100 Jahre Erziehungswissenschaft an der Georg-August-Universität Göttingen 1920-2020, edited by Christiana Bers, ​Universitätsverlag Göttingen, ​2020, pp. 5​-23​. ​
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Erdmann, Daniel, and Klaus-Peter Horn. "Namen, Orte, Programme – Vom Pädagogischen Seminar zum Institut für Erziehungswissenschaft​." ​100 Jahre Erziehungswissenschaft an der Georg-August-Universität Göttingen 1920-2020, edited by Christiana Bers, ​Universitätsverlag Göttingen, ​2020, pp. 49​-63​. ​doi: 10.17875/gup2020-1326. 
    Details  DOI 
  • 2020 Anthology | 
    ​ ​Bers, Christiana​, editor. 100 Jahre Erziehungswissenschaft an der Georg-August-Universität Göttingen 1920 - 2020​. ​​Universitätsverlag Göttingen, ​2020. doi: 10.17875/gup2020-1326. 
    Details  DOI 
  • 2018 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​Bers, Christiana. Die Universität zwischen Erziehung und Wissenschaft: ​Die Universität in der medialen Darstellung von 1999-2014​. ​​2018. ​Georg-August-Universität Göttingen, PhD dissertation. 
    Details 
  • 2018 Book Chapter | Editorial Contribution (Editorial, Introduction, Epilogue)
    ​ ​Horn, Klaus-Peter. "Wendungen und Windungen in der Erziehungswissenschaft: ​Zur Einleitung in den Band​." ​Wendungen und Windungen in der Erziehungswissenschaft. Empirische Studien, edited by Katharina Vogel, Christiana Bers, Johanna Brauns, Anne Hild, Anna Stisser, Klaus-Peter Horn, ​Klinkhardt, ​2018, pp. 7​-14​. ​
    Details 
  • 2018 Anthology
    ​ ​Vogel, Katharina, et al.​, editors. Wendungen und Windungen in der Erziehungswissenschaft: ​Empirische Studien​. ​​Klinkhardt, ​2018. 
    Details 
  • 2018 Book Chapter
    ​ ​Horn, Klaus-Peter, Anne Hild, and Anna Stisser. "Von Klassikerknochen und Empiriebrosamen – Referenzanalysen zur Entwicklung der (bundes)deutschen Erziehungswissenschaft seit 1980​​." ​Wendungen und Windungen in der Erziehungswissenschaft. Empirische Studien, edited by Katharina Vogel, Christiana Bers, Johanna Brauns, Anne Hild, Anna Stisser, Klaus-Peter Horn, ​Klinkhardt, ​2018, pp. 155​-189​. ​
    Details 
  • 2018 Monograph | 
    ​ ​Bers, Christiana. Forschung und Lehre als identitätsstiftendes Ideal: ​Die Darstellung der Universität aus der Innen- und Außenperspektive von 1999–2014​. ​​Universitätsverlag Göttingen, ​2018. ​Erziehungswissenschaftliche Studien ​3. doi: 10.17875/gup2018-1112. 
    Details  DOI 
  • 2018 Book Chapter
    ​ ​Bers, Christiana. "Erziehungswissenschaftler als Bildungspolitiker. Gibt es eine erziehungswissenschaftliche Expertise im medialen Diskurs um Bologna?​." ​Wendungen und Windungen in der Erziehungswissenschaft. Empirische Studien, edited by Katharina Vogel, Christiana Bers, Johanna Brauns, Anne Hild, Anna Stisser, Klaus-Peter Horn, ​Klinkhardt, ​2018, pp. 49​-66​. ​
    Details 
  • 2018 Book Chapter
    ​ ​Vogel, Katharina. "Historische Wissensforschung zwischen Makro- und Mikroebene: ​Einführungen und Geschichten der (wissenschaftlichen) Pädagogik zwischen 1900 und 2000​." ​Wendungen und Windungen in der Erziehungswissenschaft. Empirische Studien, edited by Katharina Vogel, Christiana Bers, Johanna Brauns, Anne Hild, Anna Stisser, Klaus-Peter Horn, ​Klinkhardt, ​2018, pp. 31​-48​. ​
    Details 
  • 2017 Book Chapter
    ​ ​Bers, Christiana, et al. "Erkenntnisfortschritt oder Re-Kapitulation?: ​Eine erziehungswissenschaftliche "Dissertation" aus dem Jahr 1980 im Kontext​." ​Erkenntnisfortschritt (in) der Erziehungswissenschaft. Lernt die Disziplin?, edited by Thomas Rucker, ​Klinkhardt, ​2017, pp. 155​-182​. ​
    Details 
  • 2017 Book Chapter
    ​ ​Bers, Christiana, et al. "Erkenntnisfortschritt oder Re-Kapitulation? Eine erziehungswissenschaftliche "Dissertation" aus dem Jahr 1980 im Kontext​." ​Erkenntnisfortschritt (in) der Erziehungswissenschaft. Lernt die Diszipin?, edited by Thomas Rucker, vol. 41, ​Klinkhardt, ​2017, pp. 155​-182​. ​
    Details 
  • 2012 Thesis | Master Thesis
    ​ ​Bers, Christiana. Grenzen und Möglichkeiten einer leibphänomenologischen Perspektive in der Pädagogik​. ​​2012. ​Julius-Maximilians-Universität Würzburg, PhD dissertation. 
    Details 

Publication List

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp114466
ID: 0000000
PREF: mla TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.