Dr. Julia Lischewski

 
Staff Status
unigoe
 

1-9 of 9
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2020 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Der Einfluss von schulischer, nachschulischer und Erwachsenenbildung auf die politische Partizipation. Ein integratives Modell unter Kontrolle des familiären Hintergrundes​
    Lischewski, J. ; Busse, R.; Seeber, S.   & Baethge, M.​ (2020) 
    Soziale Welt71(4) pp. 375​-406​.​ DOI: https://doi.org/10.5771/0038-6073-2020-4-375 
    Details  DOI 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Weiterbildungserträge in Abhängigkeit unterschiedlicher Bildungsverläufe: ​Dargestellt am Beispiel der Wahlbeteiligung als zentraler Facette politischer Partizipation​
    Lischewski, J. ; Busse, R.; Seeber, S.& Baethge, M.​ (2020)
    In:​Schrader, J.; Ioannidou, A.; Blossfeld, H.-P.​ (Eds.), Monetäre und nicht monetäre Erträge von Weiterbildung pp. 213​-235. ​Wiesbaden: ​Springer Fachmedien.
    Details 
  • 2020 Journal Article | Research Paper | 
    ​ ​What Influences Participation in Non-formal and Informal Modes of Continuous Vocational Education and Training? An Analysis of Individual and Institutional Influencing Factors​
    Lischewski, J. ; Seeber, S. ; Wuttke, E. & Rosemann, T.​ (2020) 
    Frontiers in Psychology11.​ DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.534485 
    Details  DOI 
  • 2019 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Do Non-formal and Informal Adult Education Affect Citizens’ Political Participation During Adulthood?​
    Busse, R.; Lischewski, J.   & Seeber, S.​ (2019) 
    Journal of Social Science Education18(4) pp. 5​-25​.​
    Details 
  • 2018 Lecture
    ​ ​Dimensionen politischer Partizipation und ihr Zusammenhang mit unterschiedlichen Bildungsphasen​
    Busse, R.; Lischewski, J.  & Seeber, S.​ (2018)
    6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung; 2018​, Basel.
    Details 
  • 2016 Report
    ​ ​Bildung in Deutschland 2016: ​Ein indikatorengestützter Bericht mit einer Analyse zu Bildung und Migration​
    Lischewski, J. ​ (2016)
    Details 
  • 2016 Book Chapter
    ​ ​Bedingungen beruflicher Kompetenzentwicklung: institutionelle und individuelle Kontextfaktoren (SiKoFak)​
    Baethge-Kinsky, V.; Baethge, M.& Lischewski, J. ​ (2016)
    In:​Beck, Klaus; Landenberger, Margarete; Oser, Fritz​ (Eds.), Technologiebasierte Kompetenz­messung in der beruflichen Bildung. ​Bielefeld: ​W. Bertelsmann Verlag.
    Details 
  • 2015 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​Soziale Erwünschtheit im Lichte des Rational-Choice Ansatzes​
    Lischewski, J. ​ (2015)
    Georg-August-Universität Göttingen.  DOI: https://doi.org/10.53846/goediss-4937 
    Details  DOI 
  • 2013 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Comparing Different Types of Web Surveys​
    Leibold, J. ; Silber, H. & Lischewski, J. ​ (2013) 
    Advances in Methodology and Statistics10(2) pp. 121​-143​.​
    Details 

Publication List

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp114957
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.