Prof. Dr. Kerstin Rabenstein

1-18 of 18
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​Über Normativität ins Gespräch kommen: ​Ein Modell zur Verhältnisbestimmung von Gegenstandskonstruktionen in der rekonstruktiven Inklusionsforschung​
    Drope, T. ; Merl, T.& Rabenstein, K. ​ (2021)
    In:​Fritzsche, Bettina; Köpfer, Andreas; Wagner-Willi, Monika; Böhmer, Anselm; Nitschmann, Hannah; Rott-Fournier, Charlotte; Weitkämper, Florian​ (Eds.), Inklusionsforschung im Spannungsfeld zwischen Normativität und Empirie – Abgrenzungen und Brückenschläge (Tagungsband zur Jahrestagung der AG Inklusionsforschung der DGfE) pp. 137​-150. ​Opladen: ​Barbara Budrich.
    Details 
  • 2019 Anthology
    ​ ​Transformationen von Schule, Unterricht und Profession: ​Erträge praxistheoretischer Forschung​ ​
    Berdelmann, K.; Fritzsche, B.; Rabenstein, K.  & Scholz, J.​ (Eds.) (2019)
    Wiesbaden: ​Springer VS. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-21928-4 
    Details  DOI 
  • 2019 Book Chapter
    ​ ​Praxeologie in der Bildungsforschung: ​Ein Umriss historischer und gegenwartsbezogener Forschungsperspektiven​
    Berdelmann, K.; Fritzsche, B.; Rabenstein, K.  & Scholz, J.​ (2019)
    In:​Berdelmann, Kathrin; Fritzsche, Bettina; Rabenstein, Kerstin; Scholz, Joachim​ (Eds.), Transformationen von Schule, Unterricht und Profession. Erträge praxistheoretischer Forschung pp. 1​-28. ​Wiesbaden: ​Springer VS.
    Details 
  • 2015 Book Chapter
    ​ ​Ganztagsschulforschung als Transformationsforschung: ​Theoretische und empirische Erträge des Projekts​
    Reh, S.; Idel, T.-S.; Rabenstein, K.  & Fritzsche, B.​ (2015)
    In:​Reh, Sabine; Fritzsche, Bettina; Idel, Till-Sebastian; Rabenstein, Kerstin​ (Eds.), Lernkulturen. Rekonstruktionen pädagogischer Praktiken an Ganztagsschulen pp. 297​-336. ​Wiesbaden: ​Springer VS.
    Details 
  • 2015 Book Chapter
    ​ ​Die Transformation von Lernkulturen: ​Zu einer praxistheoretisch fundierten Ganztagsschulforschung​
    Reh, S.; Rabenstein, K. ; Fritzsche, B.& Idel, T.-S.​ (2015)
    In:​Reh, Sabine; Fritzsche, Bettina; Idel, Till-Sebastian; Rabenstein, Kerstin​ (Eds.), Lernkulturen. Rekonstruktionen pädagogischer Praktiken an Ganztagsschulen pp. 19​-62. ​Wiesbaden: ​Springer VS.
    Details 
  • 2015 Book Chapter | Editorial Contribution (Editorial, Introduction, Epilogue)
    ​ ​Einleitung: ​Lernkultur- und Unterrichtsentwicklung an Ganztagsschulen​
    Reh, S.; Fritzsche, B.; Idel, T.-S.& Rabenstein, K. ​ (2015)
    In:​Reh, Sabine; Fritzsche, Bettina; Idel, Till-Sebastian; Rabenstein, Kerstin​ (Eds.), Lernkulturen. Rekonstruktionen pädagogischer Praktiken an Ganztagsschulen pp. 13​-18. ​Wiesbaden: ​Springer VS.
    Details 
  • 2015 Book Chapter
    ​ ​Praktiken individueller Förderung in Hausaufgaben- und Förderangeboten​
    Rabenstein, K.  & Podubrin, E.​ (2015)
    In:​Reh, Sabine; Fritzsche, Bettina; Idel, Till-Sebastian; Rabenstein, Kerstin​ (Eds.), Lernkulturen. Rekonstruktionen pädagogischer Praktiken an Ganztagsschulen pp. 219​-263. ​Wiesbaden: ​Springer VS.
    Details 
  • 2015 Anthology
    ​ ​Lernkulturen: ​Rekonstruktion Pädagogischer Praktiken an Ganztagsschulen​ ​
    Reh, S.; Fritzsche, B.; Idel, T.-S.& Rabenstein, K. ​ (Eds.) (2015)
    Wiesbaden: ​Springer VS.
    Details 
  • 2011 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Learning spaces without boundaries? Territories, power and how schools regulate learning​
    Reh, S.; Rabenstein, K.   & Fritzsche, B.​ (2011) 
    Social and Cultural Geography12(1) pp. 83​-98​.​
    Details 
  • 2011 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Ordnungsbildung in pädagogischen Praktiken: ​Praxistheoretische Überlegungen zur Konstitution und Beobachtung von Lernkulturen​
    Fritzsche, B.; Idel, T.-S. & Rabenstein, K. ​ (2011) 
    Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation1 pp. 28​-44​.​
    Details 
  • 2010 Book Chapter
    ​ ​Pädagogische Ordnungen: ​Praxistheoretisch betrachtet​
    Fritzsche, B.; Idel, T.-S.& Rabenstein, K. ​ (2010)
    In:​Neumann, Sascha​ (Ed.), Beobachtungen des Pädagogischen. Programm – Methodologie – Empirie pp. 97​-116. ​Université de Luxembourg.
    Details 
  • 2009 Book Chapter
    ​ ​„Häusliches Elend“ und „Familienersatz“: Symbolische Konstruktionen in Legitimationsdiskursen von Ganztagsschulen in der Gegenwart​
    Fritzsche, B.& Rabenstein, K. ​ (2009)
    In:​Ecarius, Jutta; Groppe, Carola; Malmede, Hans​ (Eds.), Familie und öffentliche Erziehung. Theoretische Konzeptionen, historische und aktuelle Analysen pp. 183​-200. ​Wiesbaden: ​VS-Verlag.
    Details 
  • 2009 Book Chapter
    ​ ​Zum Verhältnis von Schule und Schülern​
    Kolbe, F.-U.& Rabenstein, K. ​ (2009)
    In:​Kolbe, Fritz-Ulrich; Reh, Sabine; Idel, Till-Sebastian; Fritzsche, Bettina; Rabenstein, Kerstin​ (Eds.), Ganztagsschule als symbolische Konstruktion. Fallanalysen zu Legitimationsdiskursen in schultheoretischer Perspektive pp. 195​-221. ​Wiesbaden: ​VS-Verlag.
    Details 
  • 2009 Book Chapter
    ​ ​Fehlende gymnasiale Arbeitshaltung der Schüler – Legitimationsfiguren an Gymnasien​
    Rabenstein, K. ; Kolbe, F.-U.; Steinwand, J.& Hartwich, K.​ (2009)
    In:​Kolbe, Fritz-Ulrich; Reh, Sabine; Idel, Till-Sebastian; Fritzsche, Bettina; Rabenstein, Kerstin​ (Eds.), Ganztagsschule als symbolische Konstruktion. Fallanalysen zu Legitimationsdiskursen in schultheoretischer Perspektive pp. 135​-148. ​Wiesbaden: ​VS-Verlag.
    Details 
  • 2009 Book Chapter | Editorial Contribution (Editorial, Introduction, Epilogue)
    ​ ​Ganztagsschule als symbolische Konstruktion. Analysen und Falldarstellungen aus schultheoretischer Perspektive: ​Zur Einleitung​
    Kolbe, F.-U.; Reh, S.; Idel, T.-S.; Fritzsche, B.& Rabenstein, K. ​ (2009)
    In:​Kolbe, Fritz-Ulrich; Reh, Sabine; Idel, Till-Sebastian; Fritzsche, Bettina; Rabenstein, Kerstin​ (Eds.), Ganztagsschule als symbolische Konstruktion. Fallanalysen zu Legitimationsdiskursen in schultheoretischer Perspektive pp. 11​-20. ​Wiesbaden: ​VS-Verlag.
    Details 
  • 2009 Book Chapter
    ​ ​Grenzverschiebungen des Schulischen im Ganztag – Einleitung zur schultheoretischen Diskussion​
    Kolbe, F.-U.; Reh, S.; Idel, T.-S.; Fritzsche, B.& Rabenstein, K. ​ (2009)
    In:​Kolbe, Fritz-Ulrich; Reh, Sabine; Idel, Till-Sebastian; Fritzsche, Bettina; Rabenstein, Kerstin​ (Eds.), Ganztagsschule als symbolische Konstruktion. Fallanalysen zu Legitimationsdiskursen in schultheoretischer Perspektive pp. 151​-157. ​Wiesbaden: ​VS-Verlag.
    Details 
  • 2008 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Theorie der Lernkultur: ​Überlegungen zu einer kulturwissenschaftlichen Grundlegung qualitativer Unterrichtsforschung​
    Kolbe, F.-U.; Reh, S.; Fritzsche, B.; Idel, T.-S. & Rabenstein, K. ​ (2008) 
    Zeitschrift für Erziehungswissenschaft1 pp. 125​-143​.​
    Details 
  • 2007 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Ganztagsschulen als Schulen entwickeln​
    Kolbe, F.-U.; Reh, S.; Fritzsche, B.; Idel, T.-S. & Rabenstein, K. ​ (2007) 
    Pädagogik5 pp. 36​-40​.​
    Details 

Publication List

Filter

Active filter:
Contributor:  Fritzsche, Bettina

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp65600
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.