Prof. Dr. Birgit Schädlich

Main Affiliation
 
Staff Status
unigoe
 

1-5 of 5
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2022 Anthology
    ​ ​unterricht_kultur_theorie: ​Kulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht gemeinsam anders denken​ ​
    Surkamp, C. ; König, L.& Schädlich, B. ​ (Eds.) (2022)
    Berlin, Heidelberg: ​Metzler.
    Details 
  • 2015 Book Chapter
    ​ ​Textrezeptionsprozesse von Schülerinnen und Schülern in handlungsorientierten Unterrichtsszenarien: ​Unterrichtsvideographie im fremdsprachlichen Literaturunterricht​
    Surkamp, C.  & Schädlich, B. ​ (2015)
    In:​Küster, Lutz; Lütge, Christiane; Wieland, Katharina​ (Eds.), Literarisch-ästhetisches Lernen im Fremdsprachenunterricht: Theorie, Empirie, Unterrichtsperspektiven pp. 69​-89. ​Frankfurt a.M.: ​Lang.
    Details 
  • 2020 Journal Article
    ​ ​Review of doctoral research in language education in Germany (2014–2018)​
    Heine, L.; Marx, N.; Schädlich, B.   & Wilden, E.​ (2020) 
    Language Teaching53(3) pp. 341​-357​.​ DOI: https://doi.org/10.1017/S0261444820000063 
    Details  DOI 
  • 2016 Review
    ​ ​Review of doctoral research in language education in Germany (2009–2013)​
    Doff, S.; Königs, F. G.; Marx, N.& Schädlich, B. ​ (2016)
    Language Teaching, 49​(2) pp. 213​-234​.​
    Cambridge Univ Press. DOI: https://doi.org/10.1017/S0261444815000464 
    Details  DOI  WoS 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Mehrsprachigkeit erforschen und entwickeln: Analyse eines interdisziplinären Lehrforschungsprojekts zur Ausbildung professionsbezogener Reflexionskompetenzen von angehenden Lehrer*innen​
    Bogner, A.  & Gutjahr, J. ​ (2020)
    In:​Schädlich, B.​ (Ed.), Perspektiven auf Mehrsprachigkeit im Fremdsprachenunterricht – Regards croisés sur le plurilinguisme et l’apprentissage des langues pp. 231​-253. ​Berlin, Heidelberg: ​LiKuS. J.B. Metzler. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-61770-0_10 
    Details  DOI 

Publication List

Type

Date issued

Author

Peer-Reviewed

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp90499
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.