Forschungsbereich Konvergente Märkte der Internetökonomie

1-200 of 200
 
Check/Uncheck all
  • 2012 Journal Article
    ​ ​Location-Based Services – Definition, Komponenten und Anwendungsbeispiele​
    Christmann, S.; Tornack, C. & Schumann, M. ​ (2012) 
    Wirtschaftswissenschaftliches Studium, pp. 392​-398​.​
    Details 
  • 2012 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​Mobiles Internet im Unternehmenskontext – Webtechnologien als technische Basis für Geschäftsanwendungen auf mobilen Endgeräten​
    Christmann, S.​ (2012)
    Göttingen​
    Details 
  • 2012 Lecture
    ​ ​Empirische Befunde des Einsatzes von mobilem Internet in Unternehmen​
    Christmann, S.​ (2012) 2012-03-01​, Braunschweig.
    Details 
  • 2012 Conference Paper
    ​ ​Empirische Befunde des Einsatzes von mobilem Internet in Unternehmen​
    Christmann, S.; Renatus, F.; Kröbel, K. & Schumann, M. ​ (2012)
    In:Back, A.; Bick, M.; Breunig, M.; Pousttchi, K.; Thiesse, F.​ (Eds.), ​MMS 2012: Mobile und Ubiquitäre Informationssysteme, Proceedings zur 7. Konferenz pp. 68​-82. 
    Braunschweig​
    Details 
  • 2012 Journal Article
    ​ ​Lokalisierungsmöglichkeiten in mobilen Webbrowsern - Verfahren, Komponenten und Entwicklungstendenzen​
    Christmann, S.; Becker, A. & Hagenhoff, S. ​ (2012) 
    Informatik-Spektrum, pp. 24​-33​.​
    Details 
  • 2011 Lecture
    ​ ​Empirical Analysis of Usage and Acceptance of Software Distribution Methods on Mobile Devices​
    Christmann, S.​ (2011) 2011-06-20​, Como.
    Details 
  • 2011 Conference Paper
    ​ ​Empirical Analysis of Usage and Acceptance of Software Distribution Methods on Mobile Devices​
    Geisler, S.; Zelazny, M.; Christmann, S. & Hagenhoff, S.​ (2011)
    In:Rangone, A.; Lyytinen, K.​ (Eds.), ​10th International Conference on Mobile Business (ICMB 2011) pp. 210​-218. 
    Como​
    Details 
  • 2011 Conference Paper
    ​ ​W3C Widgets - A solution for implementing platform-independent mobile applications​
    Schäfer, S.; Christmann, S. & Hagenhoff, S.​ (2011)
    In:Filipe, J.; Cordeiro, J.​ (Eds.), ​International Conference on Web Information Systems and Technologies (WEBIST 2011) pp. 115​-118. 
    Noordwijkerhout​
    Details 
  • 2011 Working Paper
    ​ ​Tendenzielle Unterschiede zwischen B2B- und B2C-Anwendungen für mobile Endgeräte​
    Tornack, C.; Christmann, S.& Hagenhoff, S.​ (2011)
    Details 
  • 2011 Journal Article
    ​ ​Heiter bis wolkig - Datensicherheit und Datenschutz bei Mietsoftware​
    Christmann, S.; Hilpert, H.; Thöne, M. & Hagenhoff, S. ​ (2011) 
    IX kompakt, pp. 85​-89​.​
    Details 
  • 2011 Journal Article
    ​ ​Webseitenoptimierung für die mobile Internetnutzung​
    Christmann, S.; Voigts, R. & Hagenhoff, S. ​ (2011) 
    HMD : Praxis der Wirtschaftsinformatik, pp. 109​-117​.​
    Details 
  • 2011 Working Paper
    ​ ​Mobile Web Browsers​
    Voigts, R.; Christmann, S.& Hagenhoff, S.​ (2011)
    Details 
  • 2010 Journal Article
    ​ ​Web 2.0-Technologien in Meinungsbildungsprozessen von politischen Parteien​
    Christmann, S.; Melcher, J.; Hagenhoff, S. ; Stock Gissendanner, S. & Krumbein, W.​ (2010) 
    i-com: Journal of Interactive Media, pp. 21​-27​.​
    Details 
  • 2010 Journal Article
    ​ ​Einführung eines Customer Relationship Management-Systems an der Universität Göttingen​
    Benjamins, A.; Egle, J.; Kossahl, J. ; Prüfer, S.; Schleif, C. & Christmann, S.​ (2010) 
    WINFO-Line, Wirtschaftsinformatik online, pp. 17​-22​.​
    Details 
  • 2010 Working Paper
    ​ ​Softwarebasierte Lösungsansätze für mobilitätsbedingte Herausforderungen im mobilen Internet​
    Christmann, S.& Hagenhoff, S.​ (2010)
    Details 
  • 2010 Working Paper
    ​ ​Webbasierte Anwendungen als Lösungsansatz für die Heterogenität im mobilen Internet​
    Christmann, S.; Hagenhoff, S.& Caus, T.​ (2010)
    Details 
  • 2010 Lecture
    ​ ​Web 2.0-based opinion making in political parties: Co-evolution of politics and the Web​
    Christmann, S.​ (2010) 2010-10-04​, Acquafredda die Maratea.
    Details 
  • 2010 Lecture
    ​ ​Change Management in Fachverlagen - Am Beispiel Einführung eines Redaktionssystems​
    Heinold, E.; Schulte, M.& Hagenhoff, S.​ (2010) 2010-10-07​, Frankfurt.
    Details 
  • 2010 Journal Article
    ​ ​Datenschutz und Datensicherheit im Cloud Computing - Risiken und Kriterien zur Anbieterauswahl​
    Christmann, S.; Hilpert, H.; Thöne, M. & Hagenhoff, S. ​ (2010) 
    HMD : Praxis der Wirtschaftsinformatik, pp. 62​-70​.​
    Details 
  • 2010 Monograph
    ​ ​Change Management in Fachverlagen - Am Beispiel der Einführung und des Betriebs eines Redaktionssystems​ ​(1. ed.) 
    Hagenhoff, S.& Heinold, E.​ (2010)
    Frankfurt​
    Details 
  • 2010 Lecture
    ​ ​Web 2.0-Technologien in politischen Meinungsbildungsprozessen von Parteien: Ein Beispiel aus der Praxis​
    Christmann, S.& Melcher, J.​ (2010) 2010-09-30​, Leipzig.
    Details 
  • 2010 Conference Paper
    ​ ​Web 2.0-Technologien in politischen Meinungsbildungsprozessen von Parteien: Ein Beispiel aus der Praxis​
    Christmann, S.; Melcher, J.; Hagenhoff, S.; Stock Gissendanner, S. & Krumbein, W.​ (2010)
    In:Fähnrich, K.-P.; Franczyk, B.​ (Eds.), ​INFORMATIK 2010 - Service Science - Neue Perspektiven für die Informatik pp. 687​-698. 
    Leizpig​
    Details 
  • 2010 Lecture
    ​ ​Das mobile Internet als Vertriebsweg: Herausforderungen aufgrund von Heterogenität​
    Hagenhoff, S.​ (2010) 2010-09-15​, München.
    Details 
  • 2010 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​Anwendungen im mobilen Internet​
    Caus, T.​ (2010)
    Göttingen​
    Details 
  • 2010 Working Paper
    ​ ​Context Adoption in Mobile TV - New Ways to Increase Customer Acceptance​
    Caus, T.; Christmann, S.; Rudolph, R.& Hagenhoff, S.​ (2010)
    Details 
  • 2010 Lecture
    ​ ​Empirical Assessment on User Acceptance of Mobile Applications Deployment​
    Christmann, S.​ (2010) 2010-06-13​, Athen.
    Details 
  • 2010 Conference Paper
    ​ ​Empirical Assessment on User Acceptance of Mobile Applications Deployment​
    Caus, T.; Christmann, S. & Hagenhoff, S.​ (2010)
    In:Giaglis, G. M.; Zwass, V.​ (Eds.), ​Proceedings of the 9th International Conference on Mobile Business 2010/9th Global Mobility Roundtable 2010 (ICMB-GMR 2010) pp. 243​-250. 
    Athen​
    Details 
  • 2010 Book Chapter
    ​ ​Nahverkehrsführung auf unbekanntem Terrain mit mobilen Endgeräten​
    Christmann, S.; Caus, T.& Hagenhoff, S.​ (2010)
    In:​Egger, R.; Jooss, M.​ (Eds.), mTourism: Mobile Dienste im Tourismus pp. 161​-168. ​Salzburg. 
    Details 
  • 2010 Lecture
    ​ ​Content-Management-Systeme: Open Source vs. kommerzielle Systeme - darauf ist zu achten!​
    Hagenhoff, S.​ (2010) 2010-05-19​, Wiesbaden.
    Details 
  • 2010 Monograph
    ​ ​The International Conference "Academic Publishing in Europe (APE 2010)". A Short Conference Report​ ​
    Armbruster, C.& Hagenhoff, S.​ (2010)
    Berlin​
    Details 
  • 2010 Lecture
    ​ ​Mobile Endgeräte​
    Hagenhoff, S.​ (2010) 2010-01-12​, Universität Erlangen-Nürnberg.
    Details 
  • 2010 Lecture
    ​ ​New Information and Publication Services​
    Hagenhoff, S.​ (2010) 2010-01-18​, Berlin.
    Details 
  • 2010 Book Chapter
    ​ ​Mobile Social Web: Opportunities and Drawbacks​
    Caus, T.; Christmann, S.& Hagenhoff, S.​ (2010)
    In:​Tatnall, A.​ (Ed.), Web Technologies: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications pp. 11​-21. ​Hershey, PA. 
    Details 
  • 2009 Working Paper
    ​ ​Mobiles Internet im Business-to-Business-Bereich - Eine Fallstudienuntersuchung​
    Christmann, S.& Hagenhoff, S.​ (2009)
    Details 
  • 2009 Anthology
    ​ ​Marktstudie zu Crossmedialen Redaktionssystemen​ ​(1. ed.) 
    Hagenhoff, S.& Heinold, E.​ (Eds.) (2009)
    Göttingen. 
    Details 
  • 2009 Conference Paper
    ​ ​Optimizing Web Pages for Mobile Access​
    Christmann, S.; Caus, T.; Voigts, R. & Hagenhoff, S.​ (2009)
    In:Isaías, P.; White, B.; Baptista Nunes, M.​ (Eds.), ​Proceedings of the IADIS International Conference WWW/Internet 2009, Volume 1 pp. 408​-415. 
    Rom​
    Details 
  • 2009 Book Chapter
    ​ ​Mobile Social Web: Opportunities and Drawbacks​
    Caus, T.; Christmann, S.& Hagenhoff, S.​ (2009)
    In:​Dasgupta, S.​ (Ed.), Social Computing: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications pp. 294​-304. ​Hershey, PA. 
    Details 
  • 2009 Lecture
    ​ ​Optimizing Web Pages for Mobile Access​
    Christmann, S.​ (2009) 2009-11-21​, Rom.
    Details 
  • 2009 Lecture
    ​ ​Bestehende Webseiten für das mobile Netz optimieren​
    Christmann, S.​ (2009) 2009-10-01​, Göttingen.
    Details 
  • 2009 Journal Article
    ​ ​Das Mobile Soziale Internet: Mehr als nur ein neuer Zugangskanal?​
    Klein, M.; Christmann, S.; Caus, T. & Hagenhoff, S. ​ (2009) 
    Wirtschaftswissenschaftliches Studium, pp. 534​-536​.​
    Details 
  • 2009 Encyclopedia Article
    ​ ​Opportunities and Drawbacks of the Mobile Social Web​
    Caus, T.; Christmann, S.& Hagenhoff, S.​ (2009)
    In:Dumova, T.; Fiordo, R.​ (Eds.), Handbook of Research on Social Interaction Technologies and Collaboration Software: Concepts and Trends pp. 11​-21. 
    Hershey, PA​
    Details 
  • 2009 Working Paper
    ​ ​Context-adoptive Mobile Applications for User Guidance with Standard Phones​
    Christmann, S.; Caus, T.& Hagenhoff, S.​ (2009)
    Details 
  • 2009 Lecture
    ​ ​Grundlagen kontextadaptiver Systeme​
    Hagenhoff, S.​ (2009) 2009-04-27​, Berlin.
    Details 
  • 2009 Book Chapter
    ​ ​Acceptance of the mobile Internet as distribution channel for paid content in Germany​
    Hagenhoff, S.; Kaspar, C.; Seidenfaden, L.& Ortelbach, B.​ (2009)
    In:​Massimo Memmola, Latif Hakim​ (Ed.), Business Web Strategy: Design, Alignment, and Application pp. 252​-267. ​Hershey, USA. 
    Details 
  • 2009 Book Chapter
    ​ ​Basic Concepts of Mobile Radio Technologies​
    Hagenhoff, S.; Kaspar, C.& Resatsch, F.​ (2009)
    In:​Pagani, M.​ (Ed.), Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking pp. 113​-120. (2. ed.). ​Hershey, USA. 
    Details 
  • 2009 Monograph
    ​ ​The International Conference "Academic Publishing in Europe" (APE 2009). A Short Conference Report.​ ​
    Armbruster, C.& Hagenhoff, S.​ (2009)
    Berlin​
    Details 
  • 2009 Encyclopedia Article
    ​ ​A classification scheme for innovative types in scholarly communication​
    Hagenhoff, S.; Seidenfaden, L.& Ortelbach, B.​ (2009)
    In:Schubert, F.; Dion Goh Hoe, L.; Jin-Cheon, N.​ (Eds.), Handbook of Research on Digital Library: Design, Development, and Impact pp. 216​-226. (1. ed.).
    Hershey, USA​
    Details 
  • 2009 Monograph
    ​ ​Grundfragen der Medienwirtschaft​ ​(4. ed.) 
    Schumann, M.  & Hess, T.​ (2009)
    Berlin​
    Details 
  • 2009 Conference Paper
    ​ ​Mobiltelefone als Stadtführer – Eine empirische Untersuchung der Nutzerakzeptanz​
    Caus, T.; Christmann, S.; Klein, M. & Hagenhoff, S.​ (2009)
    In:Hansen, H.-R.; Karagiannis, D.; Fill, H.-G.​ (Eds.), ​9. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik; Business Services: Konzepte, Technologien, Anwendungen pp. 761​-770. 
    Wien​
    Details 
  • 2009 Working Paper
    ​ ​Hermes - An Approach to Mass Transit Guidance with Mobile Devices​
    Christmann, S.; Caus, T.& Hagenhoff, S.​ (2009)
    Details 
  • 2009 Journal Article
    ​ ​Development of Context-Aware Mobile Services: An Approach to Simplification​
    Caus, T.; Christmann, S. & Hagenhoff, S. ​ (2009) 
    International Journal of Mobile Communications7(2) pp. 133​-153​.​
    Details  WoS 
  • 2008 Encyclopedia Article
    ​ ​Mobiltelefon​
    Hagenhoff, S.​ (2008)
    In:Becker, Jörg; Gronau, Norbert; Kurbel, Karl; Sinz, Elmar; Suhl, Leena​ (Eds.), Online-Lexikon Wirtschaftsinformatik (1. ed.).
    München​: Oldenbourg.
    Details 
  • 2008 Encyclopedia Article
    ​ ​Content-Management-System​
    Hagenhoff, S.​ (2008)
    In:Becker, Jörg; Gronau, Norbert; Kurbel, Karl; Sinz, Elmar; Suhl, Leena​ (Eds.), Online-Lexikon Wirtschaftsinformatik 
    München​: Oldenbourg.
    Details 
  • 2008 Encyclopedia Article
    ​ ​Telefonkonferenz​
    Hagenhoff, S.​ (2008)
    In:Becker, Jörg; Gronau, Norbert; Kurbel, Karl; Sinz, Elmar; Suhl, Leena​ (Eds.), Online-Lexikon Wirtschaftsinformatik 
    München​: Oldenbourg.
    Details 
  • 2008 Journal Article
    ​ ​Stadtführung per Handy​
    Hagenhoff, S. ; Caus, T. & Christmann, S.​ (2008) 
    Vermessung Brandenburg, pp. 60​-66​.​
    Details 
  • 2008 Journal Article
    ​ ​An Empirical Analysis of the Amount of Publication Fees​
    Hagenhoff, S. ; Blumenstiel, M. & Ortelbach, B.​ (2008) 
    Serials Review34(4) pp. 257​-266​.​ DOI: https://doi.org/10.1016/j.serrev.2008.09.008 
    Details  DOI  WoS 
  • 2008 Monograph
    ​ ​The International Conference "Academic Publishing in Europe" (APE 2008). A Short Conference Report.​ ​
    Hagenhoff, S.& Armbruster, C.​ (2008)
    Berlin​
    Details 
  • 2008 Lecture
    ​ ​Personalized Public-Transport Guidance Using Mobile End Devices​
    Christmann, S.​ (2008) 2008-09-25​, Tokyo, Japan.
    Details 
  • 2008 Journal Article
    ​ ​Journal Prices Revisited: A Regression Analysis of Prices in the Scholarly Journal Market​
    Ortelbach, B.; Schulz, S. & Hagenhoff, S. ​ (2008) 
    Serials Review34(3) pp. 190​-198​.​ DOI: https://doi.org/10.1016/j.serrev.2008.06.010 
    Details  DOI  WoS 
  • 2008 Conference Paper
    ​ ​Personalized Public-Transport Guidance Using Mobile End Devices​
    Christmann, S.; Caus, T. & Hagenhoff, S.​ (2008)
    In:Oya, M.; Uda, R.; Yasunobu, C.​ (Eds.), ​Towards Sustainable Society on Ubiquitous Networks: The 8th IFIP Conference on e-Business, e-Services, and e-Society (I3E 2008), September 24–16, 2008 pp. 185​-195. 
    New York​: Springer.
    Details 
  • 2008 Conference Paper
    ​ ​Personalize the Brick ’n Mortar​
    Kim, C. Y.; Melski, A.; Caus, T.; Christmann, S.; Thoroe, L. & Schumann, M. ​ (2008)
    ​Proceedings of the Korea Management Information Systems (KMIS) Fall Conference 2008 pp. 1088​-1095. 
    Seoul, Korea​
    Details 
  • 2008 Monograph
    ​ ​Kooperatives Innovationsmanagement Eine instrumentenorientierte Betrachtung​ ​
    Hagenhoff, S.​ (2008)
    Göttingen​
    Details 
  • 2008 Lecture
    ​ ​Hydra - An Application Framework for the Development of Context-Aware Mobile Services​
    Caus, T.​ (2008) 2008-05-06​, Innsbruck, Österreich.
    Details 
  • 2008 Conference Paper
    ​ ​Hydra - An Application Framework for the Development of Context-Aware Mobile Services​
    Caus, T.; Christmann, S. & Hagenhoff, S.​ (2008)
    In:Abramowicz, W.; Fensel, D.​ (Eds.), ​11th International Conference on Business Information Systems pp. 471​-482. 
    Berlin​: Springer.
    Details 
  • 2008 Book Chapter
    ​ ​Zur Distribution wissenschaftlicher Inhalte​
    Hagenhoff, S.​ (2008)
    In:​von Kortzfleisch, H.; Bohl, O.​ (Eds.), Wissen, Vernetzung, Virtualisierung pp. 31​-40. (1. ed.). ​Köln: ​Eul.
    Details 
  • 2008 Book Chapter
    ​ ​Project Management in Innovation Networks​
    Melski, A.; Borchert, J. E.& Hagenhoff, S.​ (2008)
    In:​Putnik, Goran D.; Cunha, Maria M.​ (Eds.), Encyclopedia of Networked and Virtual Organizations, Volume II pp. 1276​-1289. ​Hershey, New York, USA. 
    Details 
  • 2007 Working Paper
    ​ ​Zur Distribution wissenschaftlicher Inhalte​
    Hagenhoff, S.​ (2007)
    Details 
  • 2007 Lecture
    ​ ​Raubkopien: Analyse des Phänomens sowie Ausgestaltung eines alternativen Geschäftsmodells für den Handel mit digitalen Gütern​
    Hagenhoff, S.​ (2007) 2007-12-05​, Göttingen.
    Details 
  • 2007 Lecture
    ​ ​Mobiles Stadtführungssystem​
    Caus, T.​ (2007) 2007-12-13​, Hannover.
    Details 
  • 2007 Lecture
    ​ ​Zur Distribution wissenschaftlicher Inhalte​
    Hagenhoff, S.​ (2007) 2007-11-07​, Göttingen.
    Details 
  • 2007 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​Controlling in wissenschaftlichen Verlagen - Analyse IT-induzierter Veränderungen wissenschaftlicher Verlage und Konzeption ausgewählter Controlling-Instrumente​
    Ortelbach, B.​ (2007)
    Göttingen​: Universitätsverlag Göttingen.
    Details 
  • 2007 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​Ein Peer-to-Peer-basierter Ansatz zur digitalen Distribution wissenschaftlicher Informationen​
    Seidenfaden, L.​ (2007)
    Göttingen​
    Details 
  • 2007 Working Paper
    ​ ​Innovative Geschäftsmodelle für das mobile Internet - Eine Fallstudienuntersuchung​
    Caus, T.& Hagenhoff, S.​ (2007)
    Details 
  • 2007 Lecture
    ​ ​A P2P network to support scholarly communication​
    Seidenfaden, L.​ (2007) 2007-05-09​, St. Gallen.
    Details 
  • 2007 Conference Paper
    ​ ​A P2P-Network for Scholarly Communication​
    Seidenfaden, L.; Ortelbach, B. & Schumann, M. ​ (2007)
    In:Österle, H.; Schelp, J.; Winter, R.​ (Eds.), ​15th European Conference on Information Systems (ECIS ’07), St. Gallen, 2007. 
    Details 
  • 2007 Book Chapter
    ​ ​Context-Adaptive Mobile Systems​
    Kaspar, C.; Diekmann, T.& Hagenhoff, S.​ (2007)
    In:​Taniar, David​ (Ed.), Encyclopedia of Mobile Computing and Commerce pp. 124​-128. ​Hershey, USA: ​Inforfmation Science Reference.
    Details 
  • 2007 Book Chapter
    ​ ​A P2P network to support scholarly communication (http://www.ges2007.de/papers/)​
    Seidenfaden, L.; Ortelbach, B.; Hagenhoff, S.& Schumann, M. ​ (2007)
    In: German E-Science Conference. ​Baden-Baden. 
    Details 
  • 2007 Monograph
    ​ ​Neue Formen der Wissenschaftskommunikation: eine Fallstudienuntersuchung​ ​
    Hagenhoff, S.; Seidenfaden, L.; Ortelbach, B.& Schumann, M. ​ (2007)
    Göttingen​: Universitätsverlag Göttingen.
    Details 
  • 2007 Conference Paper
    ​ ​Short conference report: Academic Publishing in Europe 2007: Innovation & Publishing, 23 – 24 Januar 2007, Berlin​
    Armbruster, C. & Ortelbach, B.​ (2007)

    Details 
  • 2006 Working Paper
    ​ ​Analyse der Struktur des wissenschaftlichen Verlagsmarkts​
    Ortelbach, B.; Seidenfaden, L.& Hagenhoff, S.​ (2006)
    Göttingen​
    Details 
  • 2006 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​Strategisches Innovationsmanagement in fokalen Unternehmensnetzwerken. Gestaltung von Instrumenten​
    Goos, P.​ (2006)
    Lohmar/Köln​
    Details 
  • 2006 Working Paper
    ​ ​Der Einfluss von Informations- und Kommunikationstechnologien auf die Wertschöpfung der wissenschaftlichen Verlagsbranche​
    Ortelbach, B.& Hagenhoff, S.​ (2006)
    Details 
  • 2006 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​Individualisierung und mobile Dienste am Beispiel der Medienbranche - Ansätze zum Schaffen von Kundenmehrwert​
    Kaspar, C.​ (2006)
    Göttingen​
    Details 
  • 2006 Journal Article
    ​ ​Mediaconomy - Internetökonomie der Medienwirtschaft​
    Hagenhoff, S.   & Schumann, M. ​ (2006) 
    Information Technology, pp. 218​-224​.​
    Details 
  • 2006 Working Paper
    ​ ​Anforderungen an das System Wissenschaftskommunikation - Eine Untersuchung des Publikations- und Rezeptionsverhaltens von Wissenschaftlern​
    Seidenfaden, L.; Ortelbach, B.& Hagenhoff, S.​ (2006)
    Details 
  • 2006 Book Chapter
    ​ ​Individualisierung von Medienprodukten​
    Kaspar, C.​ (2006)
    In:​Hagenhoff, Svenja​ (Ed.), Internetökonomie der Medienbranche pp. 51​-72. (1. ed.). ​Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen.
    Details 
  • 2006 Monograph
    ​ ​Academic Publishing in Europe: The Role of Information in Science and Society​ ​
    de Kemp, A.; Fredriksson, E.& Ortelbach, B.​ (2006)
    Amsterdam​: IOS Press.
    Details 
  • 2006 Book Chapter
    ​ ​Absatz digitaler Produkte und Digital Rights Management: Ein Überblick​
    Seidenfaden, L.​ (2006)
    In:​Hagenhoff, S.​ (Ed.), Internetökonomie der Medienbranche pp. 19​-48. (1. ed.). ​Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen.
    Details 
  • 2006 Lecture
    ​ ​Empirical Study of Innovation Management in focal Networks - Partner Selection and Realization​
    Hagenhoff, S.​ (2006) 2006-07-08​, Istanbul.
    Details 
  • 2006 Book Chapter
    ​ ​Empirical Study of Innovation Management in focal Networks - Partner Selection and Realization​
    Borchert, J. E.; Goos, P.& Hagenhoff, S.​ (2006)
    In:​Portland State University​ (Ed.), Portland International Conference on Management of Engineering and Technology. ​Istanbul. 
    Details 
  • 2006 Book Chapter
    ​ ​Controlling in Start-Up-Unternehmen: Empirische Untersuchungen zum Verhältnis von Planung und Unternehmenserfolg​
    Ortelbach, B.​ (2006)
    In:​Hagenhoff, S.​ (Ed.), Internetökonomie der Medienbranche pp. 301​-344. ​Göttingen: ​Göttinger Universitätsverlag.
    Details 
  • 2006 Lecture
    ​ ​Acceptance of the mobile Internet as distribution channel for paid content​
    Ortelbach, B.​ (2006) 2006-05-18​, Washington D.C..
    Details 
  • 2006 Working Paper
    ​ ​Current Challenges in the Media Industry and ICT based solutions​
    Hagenhoff, S.​ (2006)
    Göttingen​
    Details 
  • 2006 Lecture
    ​ ​Personalisierte Informationsgüter in der Medienwirtschaft - Stand der Forschung​
    Hagenhoff, S.​ (2006) 2006-05​, Mainz.
    Details 
  • 2006 Conference Paper
    ​ ​Acceptance of the mobile Internet as distribution channel for paid content​
    Kaspar, C.; Seidenfaden, L.; Ortelbach, B. & Hagenhoff, S.​ (2006)
    In:Khosrow-Pour, M.​ (Ed.), ​Proceedings of the IRMA International Conference 2006 pp. 68​-72. 
    Washington D.C.​
    Details 
  • 2006 Conference Paper
    ​ ​Short conference report: Academic Publishing in Europe 2006: The Role of Information in Science and Society, 4 – 5 April 2006, Berlin​
    Fredriksson, E. & Ortelbach, B.​ (2006)

    Details 
  • 2006 Lecture
    ​ ​The Media Industry – Current Challenges, and Innovations with Individualized Information Goods​
    Hagenhoff, S.​ (2006) 2006-03​, Los Angeles.
    Details 
  • 2006 Lecture
    ​ ​Akzeptanz des mobilen Internet als Distributionskanal für Zeitschriften, Multikonferenz Wirtschaftsinformatik​
    Seidenfaden, L.​ (2006) 2006-02-23​, Passau.
    Details 
  • 2006 Working Paper
    ​ ​Grundbegriffe und Aufgaben des strategischen Innovationsmanagements​
    Kaspar, C.​ (2006)
    Details 
  • 2006 Working Paper
    ​ ​Überblick über RFID-Technologien und -Anwendungen​
    Kaspar, C.​ (2006)
    Details 
  • 2006 Working Paper
    ​ ​Unterstützung von Wissensmanagement durch Unternehmensportale​
    Kaspar, C.​ (2006)
    Details 
  • 2006 Working Paper
    ​ ​Herausforderungen der Medienwirtschaft und informations- und kommunikationstechnologiebasierte Lösungsansätze​
    Hagenhoff, S.​ (2006)
    Göttingen​
    Details 
  • 2006 Working Paper
    ​ ​Aktuelle Herausforderungen im Medienmanagement​
    Kaspar, C.& Ortelbach, B.​ (2006)
    Details 
  • 2006 Lecture
    ​ ​Wirtschaftliche Erfolgspotenziale von WiMAX-Geschäftsmodellen in Deutschland​
    Ortelbach, B.​ (2006) 2006-02-22​, Passau.
    Details 
  • 2006 Journal Article
    ​ ​Semantic-Web-Technologien in der Arbeitsplatzvermittlung (akzeptiert)​
    Falk, T.; Heese, R.; Kaspar, C.; Mochol, M.; Pfeiffer, D.; Thygs, M. & Tolksdorf, R.​ (2006) 
    Informatik-Spektrum,.​
    Details 
  • 2006 Conference Paper
    ​ ​Kontextbewusste Informationsdienste auf Grundlage des Information Beacon Frameworks​
    Diekmann, T.; Kaspar, C.; Seidenfaden, L. & Hagenhoff, S.​ (2006)
    In:Lehner, F.; Nösekabel, H.; Kleinschmidt, P.​ (Eds.), ​Multikonferenz Wirtschaftsinformatik. 
    Passau​
    Details 
  • 2006 Conference Paper
    ​ ​Akzeptanz mobiler Mediengüter von Kunden deutscher Publikumsverlage​
    Kaspar, C.; Seidenfaden, L.; Ortelbach, B. & Hagenhoff, S.​ (2006)
    In:Lehner, F.; Nösekabel, H.; Kleinschmidt, P.​ (Eds.), ​Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2006, Band 1 pp. 421​-432. 
    Berlin​: GITO.
    Details 
  • 2006 Lecture
    ​ ​Informations- und Kommunikationstechnologie in der Medienwirtschaft: State of the Art​
    Hagenhoff, S.​ (2006) 2006-01​, Hildesheim.
    Details 
  • 2006 Anthology | 
    ​ ​Internetökonomie der Medienbranche​ ​
    Hagenhoff, S. ​ (Ed.) (2006)
    Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen. DOI: https://doi.org/10.17875/gup2006-199 
    Details  DOI 
  • 2005 Working Paper
    ​ ​Grundlagen und aktuelle Herausforderungen in der Wissenschaftskommunikation​
    Seidenfaden, L.; Ortelbach, B.& Hagenhoff, S.​ (2005)
    Details 
  • 2005 Journal Article
    ​ ​Einsatz des Target Costing bei der DaimlerChrysler AG: Wissenschaft und Praxis im Vergleich​
    Ortelbach, B. & Heim, P.​ (2005) 
    Controller-Magazin, pp. 572​-576​.​
    Details 
  • 2005 Working Paper
    ​ ​Innovationsnetzwerke als Quelle von Wettbewerbsvorteilen​
    Goos, P.; Borchert, J. E.& Hagenhoff, S.​ (2005)
    Details 
  • 2005 Anthology
    ​ ​Mobile Anwendungen - best practices in der TIME- Branche : sieben erfolgsreiche Geschäftskonzepte für mobile Anwendungen​ ​(1. ed.) 
    Hess, T.; Hagenhoff, S.; Hogrefe, D.; Linnhoff- Popien, C.; Rannenberg, K.& Straube, F.​ (Eds.) (2005)
    Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen.
    Details 
  • 2005 Book Chapter
    ​ ​Playboy Mobile von Tomorrow Focus Next Media​
    Kaspar, C.& von Wersch, O.​ (2005)
    In:​Hess, T.; Hagenhoff, S.; Hogrefe, D.; Linnhoff-Popien, C.; Rannenberg, K.; Straube, F.​ (Eds.), Mobile Anwendungen - Best Practices in der TIME-Branche. (1. ed.). ​Göttingen: ​Universitätsverlag Göttingen.
    Details 
  • 2005 Journal Article
    ​ ​Kontextadaptive Systeme​
    Kaspar, C.; Diekmann, T. & Hagenhoff, S. ​ (2005) 
    Wirtschaftswissenschaftliches Studium, pp. 519​-522​.​
    Details 
  • 2005 Journal Article
    ​ ​Erlösrechnung für verbundene TIME-Produkte​
    Ortelbach, B.; Borchert, J. E. & Hagenhoff, S. ​ (2005) 
    Controlling & Management Review, pp. 28​-41​.​
    Details 
  • 2005 Conference Paper
    ​ ​Statistical Basics of a Reliable World-Wide Peer-to-Peer Memory (accepted)​
    Gehrke, N.; Seidenfaden, L. & Baule, R.​ (2005)
    ​Proceedings of the Eleventh Americas Conference on Information Systems. 
    Omaha, Nebraska​
    Details 
  • 2005 Working Paper
    ​ ​WiMAX: Marktpotenziale in Deutschland​
    Müller, S.; Ortelbach, B.; Riedel, A.; Schmaltz, R.& Zibull, M.​ (2005)
    Details 
  • 2005 Monograph
    ​ ​Verlage digital unterwegs – Geschäftsmodelle für Mobile Content und Mobile Services​ ​
    Schildhauer, T.; Herz, P.; Leibeck, P.; Seidenfaden, L.& Kaspar, C.​ (2005)
    Berlin​: Verband Deutscher Zeitschriftenverleger (VDZ).
    Details 
  • 2005 Book Chapter
    ​ ​Management instruments in innovation networks from an operational perspective​
    Borchert, J. E.& Hagenhoff, S.​ (2005)
    In: Portland International Center for Management of Engineering and Technology. ​Portland, Oregon, USA. 
    Details 
  • 2005 Working Paper
    ​ ​Grundsätzliche Überlegungen zur Erlösrechnung bei verbundenen Produkten​
    Ortelbach, B.& Borchert, J. E.​ (2005)
    Details 
  • 2005 Conference Paper
    ​ ​The Development of Business Models for Internet Portals: An Explorative Investigation of Revenue Streams​
    Ortelbach, B.​ (2005)
    In:Khosrow-Pour, M.​ (Ed.), ​Managing Modern Organizations With Information Technology - Proceedings of the 2005 Information Resources Management Association International Conference pp. 290​-293. 
    Hershey, USA​
    Details 
  • 2005 Book Chapter
    ​ ​An overview of mobile radio technologies​
    Kaspar, C.& Hagenhoff, S.​ (2005)
    In:​Pagani, Margherita​ (Ed.), Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking pp. 645​-651. ​Hershey, USA. 
    Details 
  • 2005 Book Chapter
    ​ ​Sicherheitsmodelle für Kooperationen​
    Schmaltz, R.; Goos, P.& Hagenhoff, S.​ (2005)
    In:​Ferstl, O.; Sinz, J.; Eckert, S.; Isselhorst, T.​ (Eds.), Wirtschaftsinformatik 2005 pp. 1247​-1266. ​Bamberg. 
    Details 
  • 2005 Journal Article
    ​ ​Digitaler Videorekorder​
    Ortelbach, B.; Seidenfaden, L.; Hagenhoff, S.   & Schumann, M. ​ (2005) 
    Medienwirtschaft, pp. 14​-19​.​
    Details 
  • 2005 Journal Article
    ​ ​Mobile Anwendungen - Eine interdisziplinäre Herausforderung​
    Hess, T.; Figge, S.; Hanekop, H. ; Hochstatter, I.; Hogrefe, D. ; Kaspar, C. & Rauscher, B. et al.​ (2005) 
    Wirtschaftsinformatik, pp. 6​-16​.​
    Details 
  • 2005 Journal Article
    ​ ​Multi Market Target Costing: Anwendung des Zielkostenmanagements in der internationalen Produktentwicklung​
    Ortelbach, B.​ (2005) 
    Controlling : Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung, pp. 163​-171​.​
    Details 
  • 2005 Working Paper
    ​ ​Empirische Erhebung zum Innovationsmanagement in Netzwerken - Eine explorative Studie bei innovativen DAX und MDAX Unternehmen​
    Borchert, J. E.; Goos, P.& Hagenhoff, S.​ (2005)
    Details 
  • 2004 Conference Paper
    ​ ​Privacy compliant intermediation for personalized online services​
    Kaspar, C.; Seidenfaden, L. & Hagenhoff, S.​ (2004)
    In:Rose, Chris​ (Ed.), ​Proccedings of the first IMT Conference. 
    Orlando, Florida​
    Details 
  • 2004 Conference Paper
    ​ ​Relational advantages of innovation networks​
    Goos, P.; Borchert, J. E.; Schmaltz, R. & Hagenhoff, S.​ (2004)
    ​The International Management and Technology Conference. 
    Orlando, Florida, USA​
    Details 
  • 2004 Conference Paper
    ​ ​Peer-to-Peer Securities Trading​
    Gehrke, N.; Daldrup , A. & Seidenfaden, L.​ (2004)
    ​Proceedings of the first IMT Conference. 
    Orlando, Florida​
    Details 
  • 2004 Journal Article
    ​ ​Strategisches und operatives Management​
    Borchert, J. E. & Hagenhoff, S. ​ (2004) 
    Das Wirtschaftsstudium, pp. 1184​-1188​.​
    Details 
  • 2004 Conference Paper
    ​ ​Web Services over Bluetooth for Embedded Devices​
    Diekmann, T.; Seidenfaden, L.; Kaspar, C. & Hagenhoff, S.​ (2004)
    In:Kotsis, S.; Taniar, D.; Ibrahim, I. K.​ (Eds.), ​Proceedings of the The Second International Conference on Advances in Mobile Multimedia (MoMM2004) pp. 189​-197. 
    Kuta, Indonesia​
    Details 
  • 2004 Conference Paper
    ​ ​Inside Peer-to-Peer - Some Theory and an Empirical Analysis of a File Sharing Network​
    Gehrke, N. & Seidenfaden, L.​ (2004)
    ​Proceedings of the Tenth Americas Conference on Information Systems. 
    New York City, NY​
    Details 
  • 2004 Working Paper
    ​ ​E-Business Controlling: State of the Art in der Literatur​
    Ortelbach, B.& Hagenhoff, S.​ (2004)
    Details 
  • 2004 Journal Article
    ​ ​Strategien für die Medienindustrie im Wandel​
    Kempf, M. & Hagenhoff, S. ​ (2004) 
    Medienwirtschaft, pp. 99​-100​.​
    Details 
  • 2004 Conference Paper
    ​ ​Individualization of a mobile news service - a simple approach​
    Kaspar, C. & Hagenhoff, S.​ (2004)
    In:Jönsson, Sten​ (Ed.), ​Proceedings of the VIIth SAM/IFSAM World Congress. 
    Göteborg​
    Details 
  • 2004 Working Paper
    ​ ​Entwicklung und Perspektiven der Controllingforschung​
    Ortelbach, B.& Hagenhoff, S.​ (2004)
    Details 
  • 2004 Working Paper
    ​ ​Selbstorganisation in P2P Netzwerken - Eine Betrachtung strukturierter Overlays​
    Seidenfaden, L.& Hagenhoff, S.​ (2004)
    Details 
  • 2004 Working Paper
    ​ ​Absatz digitaler Produkte und Digital Rights Management​
    Seidenfaden, L.& Hagenhoff, S.​ (2004)
    Details 
  • 2004 Working Paper
    ​ ​Kooperationen: Grundtypen und spezielle Ausprägungsformen​
    Hagenhoff, S.​ (2004)
    Details 
  • 2004 Working Paper
    ​ ​Anforderungen an Instrumente des operativen Innovationsmanagements in Netzwerken​
    Borchert, J. E.& Hagenhoff, S.​ (2004)
    Details 
  • 2003 Working Paper
    ​ ​Das Fach Innovationsmanagement an deutschen Universitäten - Eine empirische Erhebung​
    Hagenhoff, S.& Schumann, M. ​ (2003)
    Details 
  • 2003 Working Paper
    ​ ​Operatives Innovations- und Technologie-management: Eine Bestandsaufnahme​
    Borchert, J. E.& Hagenhoff, S.​ (2003)
    Details 
  • 2003 Working Paper
    ​ ​Strategisches Innovationsmanagement: Eine Bestandsaufnahme​
    Goos, P.& Hagenhoff, S.​ (2003)
    Göttingen​
    Details 
  • 2003 Working Paper
    ​ ​Systematik zur Beschreibung von TIME-Produkten​
    Hagenhoff, S.​ (2003)
    Details 
  • 2003 Journal Article
    ​ ​Digital Rights Management - Technologien​
    Gehrke, N.; Seidenfaden, L.; Hellmold, M. & Schumann, M. ​ (2003) 
    Das Wirtschaftsstudium, pp. 666​-672​.​
    Details 
  • 2003 Journal Article
    ​ ​Qualitätsunsicherheit in der Medienindustrie​
    Schumann, M.   & Tzouvaras, A.​ (2003) 
    Das Wirtschaftsstudium, pp. 197​-201​.​
    Details 
  • 2003 Working Paper
    ​ ​Individualität und Produktindividualisierung​
    Kaspar, C.& Hagenhoff, S.​ (2003)
    Göttingen​
    Details 
  • 2003 Working Paper
    ​ ​Geschäftsmodelle im Mobile Business aus Sicht der Medienbranche​
    Kaspar, C.& Hagenhoff, S.​ (2003)
    Göttingen​
    Details 
  • 2003 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​Referenzmodellierung für Buchverlage: Prozess- und Klassenmodelle für den Leistungsprozess​
    Tzouvaras, A.​ (2003)
    Göttingen​: Cuvillier.
    Details 
  • 2003 Working Paper
    ​ ​Innovationsmanagement im TIME-Bereich: Forschungsbegründungund State of the Art in der Literatur​
    Hagenhoff, S.​ (2003)
    Details 
  • 2003 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​Controlling für Medienunternehmen im Online-Markt​
    Böning-Spohr, P.​ (2003)
    Göttingen​: Cuvillier.
    Details 
  • 2003 Working Paper
    ​ ​Strategisches Management in der Medienbranche​
    Kaspar, C.& Hagenhoff, S.​ (2003)
    Göttingen​
    Details 
  • 2003 Working Paper
    ​ ​Differenzierungsstrategien für digitale Medienprodukte​
    Kaspar, C.& Hagenhoff, S.​ (2003)
    Göttingen​
    Details 
  • 2003 Working Paper
    ​ ​Innovations- und Technologiemanagement: Eine Bestandsaufnahme​
    Borchert, J. E.; Goos, P.& Hagenhoff, S.​ (2003)
    Göttingen​
    Details 
  • 2003 Encyclopedia Article
    ​ ​Referenzmodelle für den unternehmensübergreifenden Leistungsprozess von Buchverlagen​
    Schumann, M.  & Tzouvaras, A.​ (2003)
    In:Wirtz, B. W.​ (Ed.), Handbuch Medien- und Multimediamagement pp. 223​-247. (1. ed.).
    Wiesbaden​
    Details 
  • 2002 Thesis | Doctoral Thesis
    ​ ​XML als Basistechnologie für das Content Management integrierter Medienprodukte​
    Rawolle, J.​ (2002)
    Wiesbaden​
    Details 
  • 2002 Journal Article
    ​ ​Das X-Modell für die Medienindustrie​
    Tzouvaras, A.; Hess, T. & Schumann, M. ​ (2002) 
    IM: Information Management & Consulting, pp. 65​-71​.​
    Details 
  • 2002 Book Chapter
    ​ ​Referenzmodellierung für Buchverlage: erste Überlegungen aus strukturorientierter Sicht​
    Tzouvaras, A.& Hess, T.​ (2002)
    In:​Becker, J.; Knackstedt, R.​ (Eds.), Wissensmanagement mit Referenzmodellen: Konzepte für die Anwendungssystem- und Organisationsgestaltung. (1. ed.). ​Heidelberg. 
    Details 
  • 2002 Book Chapter
    ​ ​Content-on-Demand: Business Models for the Media Industry​
    Tzouvaras, A.& Mundorf, N.​ (2002)
    In:​Dholakia, R. R.​ (Ed.), Working Paper on the Research Institute for Telecommuniacations and Information Marketing, University of Rhode Island
    Details 
  • 2002 Book Chapter
    ​ ​Zur Integration mobiler und stationärer Online-Dienste der Medienindustrie​
    Rawolle, J.; Kirchfeld, S.& Hess, T.​ (2002)
    In:​Reichwald, R.​ (Ed.), Mobile Wertschöpfung pp. 335​-351. (1. ed.). ​Wiesbaden. 
    Details 
  • 2002 Journal Article
    ​ ​Web-Services - eine neue Alternative für die zwischenbetriebliche Integration?​
    Rawolle, J. & Burghardt, M.​ (2002) 
    Is-Report, pp. 40​-46​.​
    Details 
  • 2002 Journal Article
    ​ ​XML als Integrationstechnologie bei Informationsanbietern im Internet - eine Fallstudie bei BertelsmannSpringer​
    Rawolle, J.; Ade, J. & Schumann, M. ​ (2002) 
    Wirtschaftsinformatik, pp. 19​-28​.​
    Details 
  • 2002 Book Chapter
    ​ ​Betriebswirtschaftliche und technologische Grundlagen von E-Commerce und M-Commerce​
    Hess, T.& Schumann, M. ​ (2002)
    In:​Keuper, F.​ (Ed.), Electronic Business und Mobile Business - Ansätze, Konzepte und Geschäftsmodelle pp. 3​-25. ​Wiesbaden. 
    Details 
  • 2001 Journal Article
    ​ ​Informationen im Internet: XML als Integrationstechnologie​
    Rawolle, J.; Ade, J. & Schumann, M. ​ (2001) 
    Das Wirtschaftsstudium, pp. 1117​-1123​.​
    Details 
  • 2001 Working Paper
    ​ ​Der Bucherstellungsprozess in Belletristikverlagen: aktuelle Aufgaben und Fallanalyse​
    Böse, F.& Hess, T.​ (2001)
    Details 
  • 2001 Journal Article
    ​ ​Books-on-Demand: Ansatz und strategische Implikationen für Verlage​
    Tzouvaras, A. & Hess, T.​ (2001) 
    Zeitschrift Führung + Organisation, pp. 239​-246​.​
    Details 
  • 2001 Working Paper
    ​ ​Referenzmodellierung für Buchverlage: ein erstes Strukturmodell für den Leistungsprozess​
    Tzouvaras, A.& Hess, T.​ (2001)
    Details 
  • 2001 Journal Article
    ​ ​Keyword: Print-on-Demand​
    Tzouvaras, A. & Hess, T.​ (2001) 
    International Journal of Media Management, pp. 39​-42​.​
    Details 
  • 2001 Journal Article
    ​ ​Zum Veränderungsbedarf im Verlagscontrolling​
    Böning-Spohr, P. & Hess, T.​ (2001) 
    Kostenrechnungs-Praxis,(Special Issue E-Business & Controlling 2) pp. 40​-51​.​
    Details 
  • 2001 Working Paper
    ​ ​Content Syndication - Basic Concept and Case Studies​
    Anding, M.& Hess, T.​ (2001)
    Göttingen​
    Details 
  • 2001 Book Chapter
    ​ ​Content Syndication - Konzept und erste praktische Erfahrungen​
    Hess, T.& Anding, M.​ (2001)
    In:​Schmidt, R.​ (Ed.), Information Research & Content Management. ​Frankfurt. 
    Details 
  • 2001 Book Chapter
    ​ ​Mobile Commerce in der Medienindustrie - eine erste Bestandsaufnahme​
    Hess, T.& Rawolle, J.​ (2001)
    In:​Eggers, B.; Hoppen, G.​ (Eds.), Strategisches E-Commerce-Management. (1. ed.). ​Wiesbaden. 
    Details 
  • 2001 Working Paper
    ​ ​Produktentwicklung in der Medienindustrie: Ein Fallbeispiel bei Lycos Europe​
    Kollmannsperger, R.& Hess, T.​ (2001)
    Göttingen​
    Details 
  • 2001 Working Paper
    ​ ​Content Management in der Medienindustrie - Grundlagen, Organisation und DV-Unterstützung​
    Hess, T.& Rawolle, J.​ (2001)
    Göttingen​
    Details 
  • 2001 Working Paper
    ​ ​Integrierte Medienprodukte - Grundlagen, Ausprägungen und Beispiele​
    Rawolle, J.& Hess, T.​ (2001)
    Göttingen​
    Details 
  • 2001 Book Chapter
    ​ ​Ökonomische Aspekte des Einsatzes von XML-Standards in der Medienindustrie​
    Rawolle, J.& Hess, T.​ (2001)
    In:​Turowski, K.; Fellner, K.J.​ (Eds.), XML für betriebliche Anwendungen - Standards, Möglichkeiten und Praxisbeispiele. (1. ed.). ​Heidelberg. 
    Details 
  • 2001 Journal Article
    ​ ​Das Internet setzt Verlage unter Zugzwang​
    Hess, T. & Schumann, M. ​ (2001) 
    Frankfurter Allgemeine Zeitung, pp. 27​.​
    Details 
  • 2001 Journal Article
    ​ ​Content Syndication​
    Hess, T.​ (2001) 
    Wirtschaftsinformatik43(1) pp. 83​-85​.​
    Details  WoS 
  • 2000 Working Paper
    ​ ​Logfilebasierte Leistungsrechnung für Online-Inhalteanbieter​
    Böning-Spohr, P.& Hess, T.​ (2000)
    Göttingen​
    Details 
  • 2000 Working Paper
    ​ ​Printing on Demand: eine erste ökonomisch-informationstechnische Analyse​
    Tzouvaras, A.& Hess, T.​ (2000)
    Göttingen​
    Details 
  • 2000 Journal Article
    ​ ​New Digital Media and Devices - An Analysis for the Media Industry​
    Rawolle, J. & Hess, T.​ (2000) 
    International Journal of Media Management, pp. 89​-99​.​
    Details 
  • 2000 Working Paper
    ​ ​Neue digitale Transportmedien und Endgeräte - Eine Analyse aus Sicht der Medienindustrie​
    Hess, T.& Rawolle, J.​ (2000)
    Göttingen​
    Details 
  • 2000 Journal Article
    ​ ​XML für das medienneutrale Publishing​
    Hess, T. & Rawolle, J.​ (2000) 
    Is-Report, pp. 40​-43​.​
    Details 
  • 2000 Conference Paper
    ​ ​XML als Basis für einen zwischenbetrieblichen Inhalteaustausch in der Medienindustrie​
    Hess, T. & Rawolle, J.​ (2000)
    In:Turowski, K.; Fellner, K.J.​ (Eds.), ​XML meets Business, 1. Deutsche Tagung XML 2000, Heidelberg, 3.-4. Mai 2000. (1. ed.). 
    Heidelberg​
    Details 
  • 2000 Journal Article
    ​ ​Rezension zu: "Zerdick, Picot et al.: Die Internet-Ökonomie - Strategien für die digitale Wirtschaft"​
    Hess, T.​ (2000) 
    Wirtschaftsinformatik, pp. 187​-188​.​
    Details 
  • 2000 Working Paper
    ​ ​Geschäftsmodelle inhalteorientierter Online-Anbieter​
    Böning-Spohr, P.& Hess, T.​ (2000)
    Göttingen​
    Details 
  • 2000 Journal Article
    ​ ​BWL der Medienwirtschaft - ein Überblick​
    Hess, T. & Böning-Spohr, P.​ (2000) 
    Das Wirtschaftsstudium, pp. 308​-311​.​
    Details 
  • 2000 Journal Article
    ​ ​Redaktionssysteme für klassische und digitale Medien​
    Hess, T. & Rawolle, J.​ (2000) 
    HMD: Praxis der Wirtschaftsinformatik, pp. 53​-65​.​
    Details 
  • 2000 Journal Article
    ​ ​Netzeffekte​
    Hess, T.​ (2000) 
    Wirtschaftswissenschaftliches Studium, pp. 96​-98​.​
    Details 
  • 1999 Journal Article
    ​ ​Portale im Internet​
    Hess, T. & Herwig, V.​ (1999) 
    Wirtschaftsinformatik, pp. 551​-553​.​
    Details 
  • 1999 Journal Article
    ​ ​Realization of Internet Services in a Media Company - the Case of Bertelsmann Professional Information​
    Hess, T.​ (1999) 
    Electronic Markets, pp. 278​-283​.​
    Details 
  • 1999 Journal Article
    ​ ​Medienunternehmen aus betriebswirtschaftlicher Perspektive: Anmerkungen zum Beitrag von O. Schusser​
    Hess, T. & Schumann, M. ​ (1999) 
    Die Betriebswirtschaft59(6) pp. 845​-846​.​
    Details 
  • 1999 Working Paper
    ​ ​Betriebswirtschaftliche Rahmenbedingungen für Medienunternehmen​
    Hess, T.& Böning-Spohr, P.​ (1999)
    Göttingen​
    Details 
  • 1999 Working Paper
    ​ ​Das Fach Medienökonomie an deutschen Universitäten​
    Hess, T.& Schumann, M. ​ (1999)
    Göttingen​
    Details 
  • 1999 Book Chapter
    ​ ​Content-Management für Online-Informationsangebote​
    Schumann, M.  & Hess, T.​ (1999)
    In:​Schumann, M.; Hess, T.​ (Eds.), Medienunternehmen im digitalen Zeitalter. (1. ed.). ​Wiesbaden. 
    Details 
  • 1999 Monograph
    ​ ​Medienunternehmen im digitalen Zeitalter​ ​(1. ed.) 
    Schumann, M.  & Hess, T.​ (1999)
    Wiesbaden​
    Details 
  • 1999 Book Chapter
    ​ ​Medienunternehmen im digitalen Zeitalter - eine erste Bestandsaufnahme​
    Hess, T.& Schumann, M. ​ (1999)
    In:​Schumann, M.; Hess, T.​ (Eds.), Medienunternehmen im digitalen Zeitalter pp. 1​-18. (1. ed.). ​Wiesbaden: ​Gabler.
    Details 
  • 1999 Journal Article
    ​ ​Das Internet als Distributionskanal für die Medienindustrie - Entwicklungstendenzen im deutschen Markt​
    Hess, T.​ (1999) 
    Wirtschaftsinformatik, pp. 77​-82​.​
    Details 

Type

Date issued

Fulltext

Options

Citation Style

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.