Prof. Dr. Ariane S. Willems

1-9 of 9
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2018 Journal Article | 
    ​ ​Promoting reading attitudes of girls and boys: a new challenge for educational policy? Multi-group analyses across four European countries​
    Nonte, S. ; Hartwich, L. & Willems, A. S. ​ (2018) 
    Large-scale Assessments in Education6(5).​ DOI: https://doi.org/10.1186/s40536-018-0057-y 
    Details  DOI 
  • 2015 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Begriffsverwirrung: Gebunden versus teilgebunden​
    Tillmann, K.; Fischer, N. & Willems, A. S. ​ (2015) 
    Lernende Schule69 pp. 13​-14​.​
    Details 
  • 2015 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Qualitätsvorgaben der Länder: Ausführlich versus unbestimmt​
    Mütze, S.; Fischer, N.; Tillmann, K. & Willems, A. S. ​ (2015) 
    Lernende Schule69 pp. 24​-26​.​
    Details 
  • 2015 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Ausbaustrategien in der Grundschule: Ganztagsbetreuung oder Bildung?​
    Fischer, N.; Tillmann, K. & Willems, A. S. ​ (2015) 
    Lernende Schule69 pp. 18​-19​.​
    Details 
  • 2014 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Befunde des StEG-Bildungsmonitorings 2012: Ziele und pädagogische Konzepte von Ganztagsschulen in Deutschland aus der Sicht von Schulleitungen​
    Willems, A. S. ​ (2014) 
    Beruf: Schulleitung8(2) pp. 10​-13​.​
    Details 
  • 2013 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Schulische Qualitätsmerkmale von Ganztagsgrundschulen aus Sicht der Lehrkräfte – Zur Bedeutung der sozialen Komposition der Schülerschaft​
    Willems, A. S. ; Holtappels, H. G.; Jarsinski, S. & Rollett, W.​ (2013) 
    Zeitschrift für Grundschulforschung6(2) pp. 69​-84​.​
    Details 
  • 2013 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Organisationskulturelle Bedingungen auf der Schulebene: Zur Beziehung von innerschulischer Kooperation, Beanspruchungserleben und Innovationsbereitschaft in Lehrerkollegien an Ganztagsgrundschulen​
    Lossen, K.; Rollett, W. & Willems, A. S. ​ (2013) 
    Zeitschrift für Grundschulforschung6(2) pp. 38​-52​.​
    Details 
  • 2012 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Ein videobasiertes Fortbildungsmodul zur Bild-Text-Integration​
    McElvany, N. & Willems, A. S. ​ (2012) 
    SchuleNRW2 pp. 68​-71​.​
    Details 
  • 2009 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Die Bedeutung des motivationsrelevanten Erlebens und des individuellen Fachinteresses für das situationale Interesse im Mathematikunterricht​
    Lewalter, D. & Willems, A. S. ​ (2009) 
    Psychologie in Erziehung und Unterricht56(4) pp. 243​-257​.​
    Details 

Publication List

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp110803
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.