Dr. Florian Berens

 
Staff Status
unigoe
 

1-15 of 15
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2023 Book Chapter
    ​ ​Berens, F., Findley, K. & Hobert, S. (2023). ​How Students’ Statistics Beliefs Influence Their Attitudes: A Quantitative and a Qualitative Approach. Research on Reasoning with Data and Statistical Thinking: International Perspectives ​(pp. 303​-316​). ​doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-29459-4_22 
    Details  DOI 
  • 2022 Book Chapter
    ​ ​Berens, F., Reusch, N. & Hobert, S. (2022). ​Ein Einstieg in gute Sprechstunden: Leitfaden und Reflexionshilfen für Lehrende ohne Erfahrung. In B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szczyrba, M. Wiemer, J. Wildt​ (Eds.), Neues Handbuch Hochschullehre ​(). ​​Berlin: ​DUZ Verlags- und Medienhaus GmbH. 
    Details 
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​Hobert, S. & Berens, F. (2021). ​Ein digitaler Tutor für teilnehmendenstarke Lehrveranstaltungen. In B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szczyrba, M. Wiemer, J. Wildt​ (Eds.), Neues Handbuch Hochschullehre ​(). ​​Berlin: ​DUZ Verlags- und Medienhaus GmbH. 
    Details 
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​Hobert, S. & Berens, F. (2021). ​Learning Analytics for Students. In M. Sahin, D. Ifenthaler​ (Eds.), Visualizations and Dashboards for Learning Analytics: Advances in Analytics for Learning and Teaching ​(pp. 213​-231​). ​​Cham: ​Springer. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-81222-5_10 
    Details  DOI 
  • 2020 Journal Article
    ​ ​Hobert, S. & Berens, F. (2020). ​Chatbot-basierte Lernsysteme als künstliche Tutoren in der Lehre - Datensparsame (Gestaltungs-)Entscheidungen bei Entwicklung und Einsatz. Datenschutz und Datensicherheit, ​594​-599​. ​
    Details 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Kurz, K., Hartmann, J. & Knöbl, W. (2020). ​Enttäuschte Aufstiegshoffnungen? Eine Untersuchung zur Einkommensentwicklung in Deutschland 1995–2015. In A. Mays, A. Dingelstedt, V. Hambauer, S. Schlosser, F. Berens, J. Leibold, J. K. Höhne​ (Eds.), Grundlagen – Methoden – Anwendungen in den Sozialwissenschaften. Festschrift für Steffen-M. Kühnel ​(pp. 459​-480​). ​​Wiesbaden: ​Springer VS. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-15629-9_25 
    Details  DOI 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Mays, A., Hambauer, V. & Gold, V. (2020). ​Soziale und emotionale Dispositionen der AfD-Anhängerschaft. In A. Mays, A. Dingelstedt, V. Hambauer, S. Schlosser, F. Berens, J. Leibold, J. K. Höhne​ (Eds.), Grundlagen – Methoden – Anwendungen in den Sozialwissenschaften. Festschrift zu Ehren von Steffen M. Kühnel ​(). ​​Wiesbaden: ​Springer VS. 
    Details 
  • 2020 Anthology
    ​ ​Mays, A., Dingelstedt, A., Hambauer, V., Schlosser, S., Berens, F., Leibold, J. & Höhne, J. K.​ (Eds.). (2020). Grundlagen - Methoden - Anwendungen in den Sozialwissenschaften: ​Festschrift Für Steffen-M. Kühnel​​. ​​Wiesbaden: ​Springer Fachmedien. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-15629-9 
    Details  DOI 
  • 2020 Conference Paper
    ​ ​Findley, K. & Berens, F. (2020). ​​Assessing the Disciplinary Perspectives of Introductory Statistics Students.​​ Paper presented at Research in Undergraduate Mathematics Education​ Paper presented at Research in Undergraduate Mathematics Education​, Boston, MA​
    Details 
  • 2020 Conference Paper
    ​ ​Hobert, S. & Berens, F. (2020). ​Small Talk Conversations and the Long-Term Use of Chatbots in Educational Settings - Experiences from a Field Study.​ In A. Følstad​ (Ed.), Chatbot Research and Design. CONVERSATIONS 2019. Lecture Notes in Computer Science, vol 11970  (pp. 260​. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-39540-7_18 
    Details  DOI 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Berens, F. (2020). ​Mit Thomas Müller in die statistische Bildung: Grundvorstellungen und Begriffsbildung am Beispiel der Lagemaße. In A. Mays, A. Dingelstedt, V. Hambauer, S. Schlosser, F. Berens, J. Leibold, J. K. Höhne​ (Eds.), Grundlagen - Methoden - Anwendungen in den Sozialwissenschaften: Festschrift für Steffen-M. Kühnel ​(pp. 97​-113​). ​​Wiesbaden: ​Springer. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-15629-9_5 
    Details  DOI 
  • 2020 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Hobert, S. & Berens, F. (2020). ​Chatbot-basierte Lernsysteme als künstliche Tutoren in der Lehre. Datenschutz und Datensicherheit44(9), ​594​-599​. ​doi: https://doi.org/10.1007/s11623-020-1331-z 
    Details  DOI 
  • 2019 Conference Paper
    ​ ​Hobert, S. & Berens, F. (2019). ​Fostering Students’ Motivation to Learn Daily on a Voluntary Basis - A Gamified Mobile Learning Approach for Formal Learning Settings.​Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS)  (pp. 1​
    Details 
  • 2019 Conference Paper
    ​ ​Berens, F. (2019). ​Attitudes toward Research as a Source for negative Statistics Attitudes.​Proceedings 
    Details 
  • 2019 Conference Paper
    ​ ​Berens, F. (2019). ​​Stress und Coping im Vergleich von Fach- und Lehramtsstudierenden.​​ Paper presented at 53. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik​ Paper presented at 53. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik​, Regensburg​. doi: https://doi.org/10.17877/DE290R-20675 
    Details  DOI 

Publication List

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp114953
ID: 0000000
PREF: apa TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.