Prof. Dr. Kerstin Rabenstein

1-9 of 9
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Reflexionsfiguren sinnverstehender Unterrichtsbeobachtung in kasuistischer Lehre: ​Eine Verhältnisbestimmung kontingenzgewärtiger Ansätze​
    Rabenstein, K.  & Steinwand, J.​ (2020)
    In:​Fabel-Lamla, Melanie; Kunze, Katharina; Moldenhauer, Anna; Rabenstein, Kerstin​ (Eds.), Kasuistik – Lehrer_innenbildung – Inklusion. Empirische und theoretische Verhältnisbestimmungen pp. 31​-47. ​Bad Heilbrunn: ​Klinkhardt.
    Details 
  • 2018 Journal Article | Research Paper
    ​ ​„Un/doing differences“ im Unterricht – Zur Berücksichtigung der Kontingenz von Differenzierungen in der Weiterentwicklung ethnographischer Differenzforschung​
    Rabenstein, K.   & Steinwand, J.​ (2018) 
    Zeitschrift für Qualitative Forschung1/2 pp. 113​-130​.​
    Details 
  • 2017 Book Chapter
    ​ ​Hierarchisierungen unter Peers: ​Reflexionsangebote ethnographischer Forschung zu Beschämungspotenzialen inklusiven Unterrichts​
    Rabenstein, K. ; Schäffer, M.; Gerlach, J. M.  & Steinwand, J.​ (2017)
    In:​Lütje-Klose, Birgit; Miller, Susanne; Schwab, Susanne; Streese, Bettina​ (Eds.), Inklusion. Profile für Schule und Unterricht in Deutschland, Österreich und der Schweiz
    Details 
  • 2016 Book Chapter
    ​ ​Praktiken der Differenz(re)produktion im individualisierten Unterricht: ​Ethnographische Videobeobachtungen​
    Rabenstein, K.  & Steinwand, J.​ (2016)
    In:​Rauin, Udo; Herrle, Matthias; Engartner, Tim​ (Eds.), Videoanalysen in der Unterrichtsforschung: Methodische Vorgehensweisen und Anwendungsbeispiele pp. 242​-262. ​Weinheim: ​Beltz Juventa.
    Details 
  • 2014 Book Chapter
    ​ ​Leistung, Alter und Entwicklung: ​Zur Re-Inszenierung von Differenzen im individualisierenden Unterricht​
    Rabenstein, K. ; Reh, S.; Steinwand, J.& Breuer, A.​ (2014)
    In:​Kleiner, Bettina; Rose, Nadine​ (Eds.), (Re-)Produktion von Ungleichheiten im Schulalltag pp. 135​-155. ​Opladen: ​Barbara Budrich.
    Details 
  • 2013 Book Chapter
    ​ ​Heterogenisierung: Subjektkonstruktionen im deutschen Heterogenitätsdiskurs​
    Rabenstein, K.  & Steinwand, J.​ (2013)
    In:​Budde, Jürgen​ (Ed.), Unscharfe Einsätze: (Re-)Produktion von Heterogenität im schulischen Feld pp. 81​-98. ​Wiesbaden: ​Springer VS.
    Details 
  • 2012 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Praktiken gegenseitiger Hilfe im individualisierten Unterricht: ​Welche Positionen nehmen Schüler(innen) ein und welche Gefahren können damit verbunden sein?​
    Rabenstein, K. ; Reh, S. & Steinwand, J.​ (2012) 
    Pädagogik6 pp. 32​-36​.​
    Details 
  • 2012 Book Chapter
    ​ ​Ganztagslehrer/innen in einer familiarisierten Schule: Aufgaben und Zuständigkeiten angesichts multiprofessioneller Kooperation​
    Rabenstein, K.  & Steinwand, J.​ (2012)
    In:​Nerowski, Christian; Hascher, Tina; Lunkenbein, Martin; Sauer, Daniela​ (Eds.), Professionalität im Umgang mit Spannungsfeldern pp. 59​-72. ​Bad Heilbrunn: ​Klinkhardt.
    Details 
  • 2009 Book Chapter
    ​ ​Fehlende gymnasiale Arbeitshaltung der Schüler – Legitimationsfiguren an Gymnasien​
    Rabenstein, K. ; Kolbe, F.-U.; Steinwand, J.& Hartwich, K.​ (2009)
    In:​Kolbe, Fritz-Ulrich; Reh, Sabine; Idel, Till-Sebastian; Fritzsche, Bettina; Rabenstein, Kerstin​ (Eds.), Ganztagsschule als symbolische Konstruktion. Fallanalysen zu Legitimationsdiskursen in schultheoretischer Perspektive pp. 135​-148. ​Wiesbaden: ​VS-Verlag.
    Details 

Publication List

Filter

Active filter:
Contributor:  Steinwand, Julia

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp65600
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.