Johanna Leunig

 
Staff Status
unigoe
 

1-20 of 20
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2022 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Leunig. "Politikverdrossenheit von Schülerinnen und Schülern – Ein metaphernbasierter Forschungszugang​." ​In Politische Bildung in internationaler Perspektive, edited by Monika Oberle, Märthe-Maria Stamer​. ​​Frankfurt am Main: ​Wochenschau Verlag, ​2022. 
    Details 
  • 2020 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Waldvogel, T., Monika Oberle, and Johanna Leunig. "Kommunal wählen gehen?! Die Wirkung von Interventionen politischer Bildung auf die Kenntnisse, Einstellungen und Motivationen von Erstwähler innen zu Kommunalwahlen​." ​Außerschulische Bildung ​4 (2020): ​20​-29​. ​
    Details 
  • 2020 Journal Article | Research Paper | 
    ​ ​Oberle, Monika, Johanna Leunig, and Sven Ivens. "What do students learn from political simulation games? A mixed-method approach exploring the relation between conceptual and attitudinal changes​." ​European Political Science ​19, no. 3 (2020): ​367​-386​. ​https://doi.org/10.1057/s41304-020-00261-2.
    Details  DOI 
  • 2018 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, Sven Ivens, and Johanna Leunig. "Grenzenlose Toleranz? Lehrervorstellungen zum Beutelsbacher Konsens und dem Umgang mit Extremismus im Unterricht​." ​In Populismus und Politische Bildung, edited by L. Möllers, S. Manzel​, 53​-61​. ​​Frankfurt am Main: ​Wochenschau Verlag, ​2018. 
    Details 
  • 2018 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, Sven Ivens, and Johanna Leunig. "Clare Monagle, Orthodoxy and Controversy in Twelfth-Century Religious Discourse. Peter Lombard political motivations, attitudes and knowledge - results of an intervention study​." ​In Simulations of decision-making in political science, edited by P. Bursens, D. Gijbels, V. Donche, P. Spooren​, 145​-164​. ​​Heidelberg: ​Springer, ​2018. 
    Details 
  • 2018 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Leunig. "Wirkungen politischer Planspiele auf Einstellungen, Motivationen und Kenntnisse von Schüler/innen zur Europäischen Union​." ​In Politische Bildung in der Demokratie. Interdisziplinäre Perspektiven, edited by B. Ziegler, M. Waldis​, 213​-237​. ​​Wiesbaden: ​Springer VS, ​2018. 
    Details 
  • 2018 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, Sven Ivens, and Johanna Leunig. "EU-Planspiele in der Grundschule - Ergebnisse einer Interventionsstudie​." ​In Europabildung in der Grundschule, edited by H. Schöne, K. Detterbeck​, 101​-117​. ​​Frankfurt am Main: ​Wochenschau Verlag, ​2018. 
    Details 
  • 2017 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Leunig. "EU-Planspiele im Politikunterricht - Effekte auf politische Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern​." ​In Handbuch: Planspiele in der politischen Bildung, edited by A. Petrik, S. Rappenglück​, 240​-252​. ​​Schwalbach/Ts.: ​Wochenschau Verlag, ​2017. 
    Details 
  • 2017 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Leunig. "Politische Planspiele und EU-Vermittlung in der Grundschule - ein doppeltes No-Go?!​." ​In Wie viel ökonomische Bildung braucht die politische Bildung?, edited by T. Engartner, B. Krisanthan​, 148​-157​. ​​Schwalbach/Ts.: ​Wochenschau Verlag, ​2017. 
    Details 
  • 2017 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, S. Raiser, B. Warkalla, K. Kaiser, and Johanna Leunig. "Online-Planspiele in der politischen Bildung – Ergebnisse einer Pilotstudie​." ​In Medienkompetenz - Herausforderung für Politik, politische Bildung und Medienbildung, edited by H. Gapski, Monika Oberle, W. Staufer​, 243​-255​. ​​Bonn: ​Bundeszentrale für politische Bildung, ​2017. 
    Details 
  • 2016 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Leunig. "Effects of EU simulation games on secondary school pupilsPolitik und Wirtschaft Political Competence​." ​Citizenship, Social and Economics Education ​16, no. 3 (2016): ​227​-243​. ​
    Details 
  • 2016 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Leunig. "Planspiele im Politikunterricht - nur etwas für politisch interessierte Schüler/innen?​." ​In Herausforderung Migration: Perspektiven der politischen Bildung, edited by T. Goll, Monika Oberle, S. Rappenglück​, 125​-133​. ​​Schwalbach/Ts.: ​Wochenschau Verlag, ​2016. 
    Details 
  • 2015 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Forstmann. "Continuing education of civics teachers for teaching the European Union - Results of the Jean Monnet project PEB​." ​Citizenship, Social and Economics Education ​14, no. 1 (2015): ​56​-71​. ​
    Details 
  • 2015 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Forstmann. "Lehrerfortbildungen zur politischen EU-Bildung - eine empirische Begleitstudie​." ​In Die Europäische Union erfolgreich vermitteln. Perspektiven der politischen EU-Bildung heute, edited by Monika Oberle​, 193​-209​. ​​Wiesbaden: ​Springer VS, ​2015. 
    Details 
  • 2015 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Forstmann. "Effekte des Fachunterrichts `Politik und Wirtschaft` auf EU-bezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern​." ​In Empirische Forschung in gesellschaftswissenschaftlichen Fachdidaktiken. Ergebnisse und Perspektiven, edited by G. Weißeno, C. Schelle​, 67​-82​. ​​Wiesbaden: ​Springer VS, ​2015. 
    Details 
  • 2015 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Forstmann. "Förderung EU-bezogener Kompetenzen bei Schüler/innen - zum Einfluss des politischen Fachunterrichts​." ​In Die Europäische Union erfolgreich vermitteln. Perspektiven der politischen EU-Bildung heute, edited by Monika Oberle​, 81​-98​. ​​Wiesbaden: ​Springer VS, ​2015. 
    Details 
  • 2015 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Forstmann. "Einstellungen zur Europäischen Union im Zusammenhang mit Ansprüchen an Politik bei Schüler/innen​." ​In Formate fachdidaktischer Forschung in der politischen Bildung, edited by A. Petrik​, 89​-99​. ​​Schwalbach/Ts.: ​Wochenschau Verlag, ​2015. 
    Details 
  • 2014 Book Chapter
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Forstmann. "Professionalisierung von Fachlehrer/innen im Bereich der politischen EU-Bildung​." ​In Politische Bildung als lebenslanges Lernen, edited by D. Lange, T. Oeftering​, 160​-170​. ​​Schwalbach/Ts.: ​Wochenschau Verlag, ​2014. 
    Details 
  • 2014 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Forstmann. "Planspiele zur Vermittlung der Europäischen Union? Ergebnisse einer Pilotstudie​." ​Politisches Lernen ​3/4 (2014): ​19​-24​. ​
    Details 
  • 2013 Journal Article | Research Paper
    ​ ​Oberle, Monika, and Johanna Forstmann. "Die Europäische Union erfolgreich vermitteln - ein Jean Monnet Projekt zur Fortbildung von Politiklehrer/innen​." ​Europäische Erziehung ​43, no. 2 (2013): ​25​-34​. ​
    Details 

Publication List

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp114800
ID: 0000000
PREF: chicago TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.