Prof. Dr. Stefan Halverscheid

Main Affiliation
 
Staff Status
unigoe
 

1-14 of 14
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2023 Book Chapter
    ​ ​Die Fachausbildung ein Jahrzehnt nach der Verabschiedung der „Standards für die Lehrerbildung“​
    Halverscheid, S. ; Kersten, I.& Schmidt-Thieme, B.​ (2023)
    In:​Halverscheid, Stefan; Kersten, Ina; Schmidt-Thieme, Barbara​ (Eds.), Bedarfsgerechte fachmathematische Lehramtsausbildung pp. V​-VIII. ​Springer-Verlag.
    Details 
  • 2023 Monograph
    ​ ​Bedarfsgerechte fachmathematische Lehramtsausbildung: ​Analyse, Zielsetzungen und Konzepte unter heterogenen Voraussetzungen​ ​
    Halverscheid, S. ; Kersten, I.& Schmidt-Thieme, B.​ (2023)
    Wiesbaden[Heidelberg]​: Springer Spektrum.
    Details 
  • 2022 Book Chapter
    ​ ​Wechsel zwischen Diagramm und Formel im Kontext von Vektorfeldern – Einfluss der Aufgabenkomplexität auf Indikatoren visueller Aufmerksamkeit​
    Hahn, L. ; Halverscheid, S. ; Kuhn, J.& Klein, P. ​ (2022)
    In:​Klein, Pascal; Graulich, Nicole; Kuhn, Jochen; Schindler, Maike​ (Eds.), Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis pp. 193​-208. ​Berlin: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-63214-7_12 
    Details  DOI 
  • 2019 Book Chapter
    ​ ​Felix Klein’s Mathematical Heritage Seen Through 3D Models​
    Halverscheid, S.  & Labs, O.​ (2019)
    In: The Legacy of Felix Klein pp. 131​-152.  DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-99386-7_10 
    Details  DOI 
  • 2017 Book Chapter
    ​ ​Topic Study Group No. 51: Diversity of Theories in Mathematics Education​
    Dreyfus, T.; Sierpinska, A.; Halverscheid, S. ; Lerman, S.& Miyakawa, T.​ (2017)
    In: Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education pp. 613​-617. ​Cham: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-62597-3_78 
    Details  DOI 
  • 2017 Monograph
    ​ ​The Learning and Teaching of Geometry in Secondary Schools: ​A Modeling Perspective​ ​
    Herbst, P.; Halverscheid, S.  & Weiss, M.​ (2017)
    London​: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315267593 
    Details  DOI 
  • 2015 Book Chapter
    ​ ​Aufgaben zum elementarmathematischen Schreiben in der Lehrerbildung​
    Halverscheid, S. ​ (2015)
    In:​Roth, Jürgen; Koch, Herbert; Bauer, Thomas; Prediger, Susanne​ (Eds.), Übergänge konstruktiv gestalten pp. 165​-178. ​Wiesbaden: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-06727-4_11 
    Details  DOI 
  • 2014 Book Chapter
    ​ ​Introduction to the Theory of Interest-Dense Situations (IDS)​
    Bikner-Ahsbahs, A.& Halverscheid, S. ​ (2014)
    In: Networking of theories as a research practice in mathematics education. Authored by the networking theories group pp. 97​-113.  DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-05389-9_7 
    Details  DOI 
  • 2014 Book Chapter
    ​ ​Beyond the Official Academic Stage. Dialogic Intermezzo​
    Halverscheid, S. ​ (2014)
    In: Networking of theories as a research practice in mathematics education. Authored by the networking theories group pp. 225​-233.  DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-05389-9_13 
    Details  DOI 
  • 2014 Book Chapter
    ​ ​Ein diagnostischer Ansatz zur Ermittlung von Wissenslücken zu Beginn mathematischer Vorkurse​
    Halverscheid, S. ; Pustelnik, K.; Schneider, S.  & Taake, A.​ (2014)
    In:​Bausch, Isabell; Bruder, Regina; Biehler, Rolf; Wassong, Thomas; Hochmuth, Reinhard; Koepf, Wolfram; Schreiber, Stephan, et al.​ (Eds.), Mathematische Vor- und Brückenkurse Konzepte, Probleme und Perspektiven pp. 295​-308. ​Wiesbaden: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-03065-0_20 
    Details  DOI 
  • 2014 Book Chapter
    ​ ​Starting Points for Dealing with the Diversity of Theories​
    Bikner-Ahsbahs, A.; Prediger, S.; Artigue, M.; Arzarello, F.; Bosch, M.; Dreyfus, T.& Gascón, J. et al.​ (2014)
    In:​Bikner-Ahsbahs, Angelika; Prediger, Susanne​ (Eds.), Networking of Theories as a Research Practice in Mathematics Education pp. 3​-12. ​Switzerland: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-05389-9_1 
    Details  DOI 
  • 2013 Book Chapter
    ​ ​Experimentelle Aufgaben als grundvorstellungsorientierte Lernumgebungen für die Differenzialrechnung mehrerer Veränderlicher​
    Halverscheid, S.  & Müller, N. C.​ (2013)
    In:​Ableitinger, Christoph; Kramer, Jürg; Prediger, Susanne​ (Eds.), Zur doppelten Diskontinuität in der Gymnasiallehrerbildung. Ansätze zu Verknüpfungen der fachinhaltlichen Ausbildung mit schulischen Vorerfahrungen und Erfordernissen pp. 117​-134. ​Wiesbaden: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-01360-8_7 
    Details  DOI 
  • 2011 Book Chapter
    ​ ​Examining Mathematising Activities in Modelling Tasks with a Hidden Mathematical Character​
    Grigoraş, R.; Garcia, F. J.& Halverscheid, S. ​ (2011)
    In:​Kaiser, Gabriele; Blum, Werner; Borromeo Ferri, Rita; Stillman, Gloria​ (Eds.), Trends in Teaching and Learning of Mathematical Modelling pp. 85​-95. ​Dordrecht: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-94-007-0910-2_10 
    Details  DOI 
  • 2001 Monograph
    ​ ​Maximal domains of definiton of adapted complex structures of symmetric spaces of non-compact type​ ​
    Halverscheid, S. ​ (2001)
    Bochum​: Inst. für Mathematik, Ruhr-Univ..
    Details 

Publication List

Type

Date issued

Author

Peer-Reviewed

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp31732
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.