Karina Meyer

1-13 of 13
 
The bibliographical data in your publication list are complete
You can correct existing data in the blue highlighted fields.To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
The bibliographic data in your publication list may be incomplete. You can
  • add any missing data in the fields marked in red or
  • correct existing data in the blue highlighted fields.
To do this, please click on the coloured field. It is not possible to delete data here.
Fields that are not marked in colour (e. g. the authors) can be edited using the input form. To do so, click on the in front of the respective publication.
Check/Uncheck all
  • 2021 Anthology
    ​ ​Soziale Differenz und Reifizierung: ​theoretische Zugänge und forschungspraktische Bearbeitungen​ ​
    Gabriel, S.; Kotzyba, K.; Leinhos, P.; Matthes, D.; Meyer, K.  & Völcker, M.​ (Eds.) (2021)
    Wiesbaden: ​Springer VS.
    Details 
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​Behinderung als Differenzkategorie in der quantitativen Einstellungsforschung – eine kritische Auseinandersetzung mit standardisierten Messinstrumenten​
    Meyer, K. ; Schröter, A.& Bierschwale, C.​ (2021)
    In:​Gabriel, S.; Leinhos, P.; Kotzyba, K.; Matthes, D.; Meyer, Karina; Völcker, M.​ (Eds.), Soziale Differenz und Reifizierung. Theoretische Zugänge und forschungspraktische Bearbeitungen pp. 101​-134. ​Wiesbaden: ​Springer VS.
    Details 
  • 2021 Book Chapter
    ​ ​Nebeneinander, Miteinander, Gegeneinander? Methodologische Überlegungen zur Kooperation verschiedener Akteursgruppen im Handlungsfeld Schule​
    Rother, P.; Petersen, D. ; Meyer, K. ; Willems, A. S. ; Buchna, J.; Koch, T.& Demmer, C.​ (2021)
    In:​Kunze, Katharina; Petersen, D.; Bellenberg, G.; Fabel-Lamla, M.; Hinzke, J.-H.; Moldenhauer, A.; Peukert, L., et al.​ (Eds.), Studien zur Professionsforschung und Lehrerbildung. Kooperation - Koordination - Kollegialität. Befunde und Diskurse zum (multi-)professionellen Zusammenwirken pädagogischer Akteur*innen an Schulen pp. 71​-90. ​Bad Heilbrunn: ​Klinkhardt.
    Details 
  • 2021 Working Paper | 
    ​ ​Skalendokumentation des Projekts EFBI: ​Einstellungen von FSJler*innen zu Behinderung und Inklusion​ (​​Göttinger Beiträge zur erziehungswissenschaftlichen Forschung​, 40​​)
    Willems, A. S. ; Meyer, K.  & Frechen, M. ​ (2021)
    Göttingen​: Universitätsverlag Göttingen. DOI: https://doi.org/10.17875/gup2021-1761 
    Details  DOI 
  • 2020 Book Chapter
    ​ ​Inverted Classrooms zur Förderung von forschungs- und praxisbezogenen Kompetenzen in der Lehrer innenbildung​
    Willems, A. S. ; Dreiling, K. ; Meyer, K.  & Thielsch, A.​ (2020)
    In:​Brandhofer, G.; Buchner, J.; Freisleben-Teutscher, C.; Tengler, K.​ (Eds.), Tagungsband zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020 pp. 274​-294. ​Norderstedt: ​Books on Demand.
    Details 
  • 2019 Book Chapter
    ​ ​Erkenntnistheoretische Grundlagen von Mixed Methods: Aktuelle Diskurslinien und forschungspraktische Perspektiven​
    Völcker, M. ; Meyer, K.  & Jörke, D.​ (2019)
    In:​Lüdemann, J.; Otto, A.​ (Eds.), Triangulation und Mixed Methods - Reflexionen theoretischer und forschungspraktischer Herausforderungen pp. 103​-139. ​Wiesbaden: ​Springer VS.
    Details 
  • 2019 Book Chapter
    ​ ​Welche Rolle spielen Einflussfaktoren vor und während des Studiums für die Überzeugungen von Lehramtsstudierenden zu schulischer Inklusion?​
    Willems, A. S.  & Meyer, K. ​ (2019)
    In:​Ehmke, T.; Kuhl, P.; Pietsch, M.​ (Eds.), Lehrer. Bildung. Gestalten. Beiträge zur empirischen Forschung in der Lehrerbildung pp. 71​-84. ​Weinheim: ​Beltz Juventa.
    Details 
  • 2018 Book Chapter
    ​ ​Multiprofessionalität in der inklusiven Schule: Kooperation mit Schulbegleitungen aus Schulentwicklungsperspektive​
    Meyer, K. ; Nonte, S.& Willems, A. S. ​ (2018)
    In:​Walm, M.; Häcker, T.; Radisch, F.; Krüger, A.​ (Eds.), Empirisch-pädagogische Forschung in inklusiven Zeiten – Konzeptualisierung, Professionalisierung, Systementwicklung pp. 146​-158. ​Bad Heilbrunn: ​Klinkhardt.
    Details 
  • 2017 Book Chapter
    ​ ​Mitten drin und doch außen vor? Eine empirische Studie zur multiprofessionellen Kooperation aus der Sicht von Schulbegleiter/innen​
    Meyer, K. ; Nonte, S.& Willems, A. S. ​ (2017)
    In:​Lauber, M.; Lindmeier, B.; Lübeck, A.​ (Eds.), Schulbegleitung in der inklusiven Schule - Grundlagen und Praxishilfen pp. 74​-89. ​Weinheim: ​Beltz.
    Details 
  • 2017 Working Paper | 
    ​ ​Multiprofessionalität in der inklusiven Schule: Eine empirische Studie zur Kooperation von Lehrkräften und Schulbegleiter/innen (Göttinger Schulbegleitungsstudie GötS)​ (​​Göttinger Beiträge zur erziehungswissenschaftlichen Forschung​, 37​​)
    Meyer, K. ​ (2017)
    Göttingen​: Universitätsverlag Göttingen. DOI: https://doi.org/10.17875/gup2017-1029 
    Details  DOI 
  • 2015 Book Chapter
    ​ ​When killing the heavy man seems right: ​Making people utilitarian by simply adding options to moral dilemmas​
    Wiegmann, A.& Meyer, K. ​ (2015)
    In:​Noelle, D. C.; Dale, R.; Warlaumont, A. S.; Yoshimi, J.; Matlock, T.; Jennings, C. D.; Maglio, P. P.​ (Eds.), Proceedings of the 37th Annual Meeting of the Cognitive Science Society pp. 2649​-2654. ​Austin, TX: ​Cognitive Science Society.
    Details 
  • 2013 Journal Article | Research Paper
    ​ ​"Bin ich jetzt deutsch, bin ich jetzt südsudanesisch?" Ein Fallbeispiel zum Zusammenhang von Gesundheit, Kultur und Migration​
    Meyer, K. ​ (2013) 
    Der Mensch47(2) pp. 53​-58​.​
    Details 
  • 2011 Journal Article | Research Paper
    ​ ​20 Jahre "Jesus Freaks": ​Die Entwicklung einer Jugendbewegung​
    Meyer, K. ​ (2011) 
    Materialdienst: Zeitschrift für Religions- und Weltanschauungsfragen74(12) pp. 460​-466​.​
    Details 

Publication List

Type

Subtype

Date issued

Author

Organization

Language

Fulltext

Options

Citation Style

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp114891
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sort

Issue Date
Title

Embed

JavaScript
Link

Export

Activate Export Mode
Deactivate Export Mode

Select some or all items (max. 800 for CSV/Excel) from the publications list, then choose an export format below.