Prof. Dr. Stefan Halverscheid

Main Affiliation
 
Staff Status
unigoe
 

1-39 von 39
 
Die bibliographischen Daten in Ihrer Publikationsliste sind vollständig.
Sie können vorhandene Daten in den blau unterlegten Feldern korrigieren. Bitte klicken Sie dazu jeweils das farbig markierte Feld an. Das Löschen von Daten ist hier nicht möglich.
Felder, die nicht farbig markiert sind (z. B. die Autorinnen und Autoren), können über das Eingabeformular bearbeitet werden. Klicken Sie dazu auf vor der jeweiligen Publikation.
Die bibliographischen Daten in Ihrer Publikationsliste sind möglicherweise unvollständig. Sie können
  • evtl. fehlende Daten in den rot markierten Feldern nachtragen oder
  • vorhandene Daten in den blau unterlegten Feldern korrigieren.
Bitte klicken Sie dazu jeweils das farbig markierte Feld an. Das Löschen von Daten ist hier nicht möglich.
Felder, die nicht farbig markiert sind (z. B. die Autorinnen und Autoren), können über das Eingabeformular bearbeitet werden. Klicken Sie dazu auf vor der jeweiligen Publikation.
Check/Uncheck all
  • 2023 Buchbeitrag
    ​ ​Die Fachausbildung ein Jahrzehnt nach der Verabschiedung der „Standards für die Lehrerbildung“​
    Halverscheid, S. ; Kersten, I.& Schmidt-Thieme, B.​ (2023)
    In:​Halverscheid, Stefan; Kersten, Ina; Schmidt-Thieme, Barbara​ (Eds.), Bedarfsgerechte fachmathematische Lehramtsausbildung pp. V​-VIII. ​Springer-Verlag.
    Details 
  • 2023 Konferenzbeitrag
    ​ ​Can transcranial electrical stimulation enhance arithmetic learning?​
    Mosbacher, J. A.; Stephan, V.; Halverscheid, S. ; Pustelnik, K.; Prassl, C.; Danner, M. & Moshammer, A. u.a.​ (2023)
    Brain Stimulation16(1) p. 169.  DOI: https://doi.org/10.1016/j.brs.2023.01.165 
    Details  DOI 
  • 2023 Konferenzbeitrag
    ​ ​Are geometric concepts of vectors bookable? An analysis of the didactic transpositions in mathematics textbooks​
    Bauer, S.; Halverscheid, S.   & Pustelnik, K.​ (2023)
    In:Drijvers, Paul H. M.​ (Ed.), ​Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. ​CERME 13​, Budapest.
    Details 
  • 2023 Zeitschriftenartikel
    ​ ​Modulation of resting-state networks following repetitive transcranial alternating current stimulation of the dorsolateral prefrontal cortex​
    Khan, A.; Mosbacher, J. A.; Vogel, S. E.; Binder, M.; Wehovz, M.; Moshammer, A. & Halverscheid, S.  u.a.​ (2023) 
    Brain Structure and Function228(7) pp. 1643​-1655​.​ DOI: https://doi.org/10.1007/s00429-023-02667-2 
    Details  DOI 
  • 2023 Monografie
    ​ ​Bedarfsgerechte fachmathematische Lehramtsausbildung: ​Analyse, Zielsetzungen und Konzepte unter heterogenen Voraussetzungen​ ​
    Halverscheid, S. ; Kersten, I.& Schmidt-Thieme, B.​ (2023)
    Wiesbaden[Heidelberg]​: Springer Spektrum.
    Details 
  • 2023 Konferenzbeitrag
    ​ ​Effects of slow-oscillating transcranial direct current stimulation (so-tDCS) on early memory consolidation of mathematical information​
    Grabner, R. H.; Moser, J.; Halverscheid, S. ; Kadosh, R. C. & Mosbacher, J.​ (2023)
    Brain Stimulation16(1) pp. 263​-264. ​5th International Brain Stimulation Conference​, Lisbon. DOI: https://doi.org/10.1016/j.brs.2023.01.437 
    Details  DOI 
  • 2022 Zeitschriftenartikel | Research Paper | 
    ​ ​Teilnahme an mathematischen Vorkursen und langfristiger Studienerfolg. Eine empirische Untersuchung​
    Gerdes, A. ; Halverscheid, S.   & Schneider, S. ​ (2022) 
    Journal für Mathematik-Didaktik43(2) pp. 377​-403​.​ DOI: https://doi.org/10.1007/s13138-021-00194-3 
    Details  DOI 
  • 2022 Buchbeitrag
    ​ ​Wechsel zwischen Diagramm und Formel im Kontext von Vektorfeldern – Einfluss der Aufgabenkomplexität auf Indikatoren visueller Aufmerksamkeit​
    Hahn, L. ; Halverscheid, S. ; Kuhn, J.& Klein, P. ​ (2022)
    In:​Klein, Pascal; Graulich, Nicole; Kuhn, Jochen; Schindler, Maike​ (Eds.), Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis pp. 193​-208. ​Berlin: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-63214-7_12 
    Details  DOI 
  • 2021 Zeitschriftenartikel
    ​ ​Theta Band Transcranial Alternating Current Stimulation Enhances Arithmetic Learning: A Systematic Comparison of Different Direct and Alternating Current Stimulations​
    Mosbacher, J. A.; Halverscheid, S. ; Pustelnik, K.; Danner, M.; Prassl, C.; Brunner, C. & Vogel, S. E. u.a.​ (2021) 
    Neuroscience477 pp. 89​-105​.​ DOI: https://doi.org/10.1016/j.neuroscience.2021.10.006 
    Details  DOI 
  • 2019 Buchbeitrag
    ​ ​Felix Klein’s Mathematical Heritage Seen Through 3D Models​
    Halverscheid, S.  & Labs, O.​ (2019)
    In: The Legacy of Felix Klein pp. 131​-152.  DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-99386-7_10 
    Details  DOI 
  • 2017 Vortrag
    ​ ​Studienanfängerinnen und -anfänger im Lehramtsstudium Mathematik, ihr Studienverlauf und Studienerfolg​
    Gerdes, A. ; Schneider, S. A.& Halverscheid, S. ​ (2017)
    5. Fachtagung der gemeinsamen Kommission Lehrerbildung von DMV, GDM, MNU; 2017-03-25​, Göttingen, Deutschland.
    Details 
  • 2017 Buchbeitrag
    ​ ​Topic Study Group No. 51: Diversity of Theories in Mathematics Education​
    Dreyfus, T.; Sierpinska, A.; Halverscheid, S. ; Lerman, S.& Miyakawa, T.​ (2017)
    In: Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education pp. 613​-617. ​Cham: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-62597-3_78 
    Details  DOI 
  • 2017 Monografie
    ​ ​The Learning and Teaching of Geometry in Secondary Schools: ​A Modeling Perspective​ ​
    Herbst, P.; Halverscheid, S.  & Weiss, M.​ (2017)
    London​: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315267593 
    Details  DOI 
  • 2016 Konferenzbeitrag | 
    ​ ​Procedural and conceptual knowledge in calculus before entering the university: A comparative analysis of different degree courses​
    Halverscheid, S. ; Pustelnik, K. & Schnoor, B.​ (2016)
    In:Beswick, K.; Muir, T.; Wells, J.​ (Eds.), ​Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. (Vol. 3). ​39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education​, Hobart , Australia.
    Details 
  • 2015 Buchbeitrag
    ​ ​Aufgaben zum elementarmathematischen Schreiben in der Lehrerbildung​
    Halverscheid, S. ​ (2015)
    In:​Roth, Jürgen; Koch, Herbert; Bauer, Thomas; Prediger, Susanne​ (Eds.), Übergänge konstruktiv gestalten pp. 165​-178. ​Wiesbaden: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-06727-4_11 
    Details  DOI 
  • 2014 Buchbeitrag
    ​ ​Introduction to the Theory of Interest-Dense Situations (IDS)​
    Bikner-Ahsbahs, A.& Halverscheid, S. ​ (2014)
    In: Networking of theories as a research practice in mathematics education. Authored by the networking theories group pp. 97​-113.  DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-05389-9_7 
    Details  DOI 
  • 2014 Buchbeitrag
    ​ ​Beyond the Official Academic Stage. Dialogic Intermezzo​
    Halverscheid, S. ​ (2014)
    In: Networking of theories as a research practice in mathematics education. Authored by the networking theories group pp. 225​-233.  DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-05389-9_13 
    Details  DOI 
  • 2014 Buchbeitrag
    ​ ​Ein diagnostischer Ansatz zur Ermittlung von Wissenslücken zu Beginn mathematischer Vorkurse​
    Halverscheid, S. ; Pustelnik, K.; Schneider, S.  & Taake, A.​ (2014)
    In:​Bausch, Isabell; Bruder, Regina; Biehler, Rolf; Wassong, Thomas; Hochmuth, Reinhard; Koepf, Wolfram; Schreiber, Stephan, u.a.​ (Eds.), Mathematische Vor- und Brückenkurse Konzepte, Probleme und Perspektiven pp. 295​-308. ​Wiesbaden: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-03065-0_20 
    Details  DOI 
  • 2014 Buchbeitrag
    ​ ​Starting Points for Dealing with the Diversity of Theories​
    Bikner-Ahsbahs, A.; Prediger, S.; Artigue, M.; Arzarello, F.; Bosch, M.; Dreyfus, T.& Gascón, J. u.a.​ (2014)
    In:​Bikner-Ahsbahs, Angelika; Prediger, Susanne​ (Eds.), Networking of Theories as a Research Practice in Mathematics Education pp. 3​-12. ​Switzerland: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-05389-9_1 
    Details  DOI 
  • 2013 Buchbeitrag
    ​ ​Experimentelle Aufgaben als grundvorstellungsorientierte Lernumgebungen für die Differenzialrechnung mehrerer Veränderlicher​
    Halverscheid, S.  & Müller, N. C.​ (2013)
    In:​Ableitinger, Christoph; Kramer, Jürg; Prediger, Susanne​ (Eds.), Zur doppelten Diskontinuität in der Gymnasiallehrerbildung. Ansätze zu Verknüpfungen der fachinhaltlichen Ausbildung mit schulischen Vorerfahrungen und Erfordernissen pp. 117​-134. ​Wiesbaden: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-01360-8_7 
    Details  DOI 
  • 2012 Zeitschriftenartikel
    ​ ​A discussion between a researcher and an educator in mathematics​
    Mihăilescu, P.   & Halverscheid, S. ​ (2012) 
    European Mathematical Society Newsletter,(84) pp. 41​-45​.​
    Details 
  • 2011 Zeitschriftenartikel
    ​ ​Researching young students’ mathematical world views​
    Rolka, K. & Halverscheid, S. ​ (2011) 
    ZDM43(4) pp. 521​-533​.​ DOI: https://doi.org/10.1007/s11858-011-0330-9 
    Details  DOI 
  • 2011 Buchbeitrag
    ​ ​Examining Mathematising Activities in Modelling Tasks with a Hidden Mathematical Character​
    Grigoraş, R.; Garcia, F. J.& Halverscheid, S. ​ (2011)
    In:​Kaiser, Gabriele; Blum, Werner; Borromeo Ferri, Rita; Stillman, Gloria​ (Eds.), Trends in Teaching and Learning of Mathematical Modelling pp. 85​-95. ​Dordrecht: ​Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-94-007-0910-2_10 
    Details  DOI 
  • 2009 Zeitschriftenartikel
    ​ ​A family of adapted complexifications for SL2(R)​
    Halverscheid, S.   & Iannuzzi, A.​ (2009) 
    Annali della Scuola Normale Superiore di Pisa. Classe di Scienze. Serie IV8(1) pp. 17​-49​.​ DOI: https://doi.org/10.2422/2036-2145.2009.1.02 
    Details  DOI 
  • 2008 Zeitschriftenartikel
    ​ ​Building a local conceptual framework for epistemic actions in a modelling environment with experiments​
    Halverscheid, S. ​ (2008) 
    ZDM40(2) pp. 225​-234​.​ DOI: https://doi.org/10.1007/s11858-008-0088-x 
    Details  DOI 
  • 2007 Zeitschriftenartikel
    ​ ​A comparison of techniques for learning and using mathematics and a study of their relationship to logical principles​
    Grigoraş, R.; Halverscheid, S.   & Hoede, C.​ (2007) 
    Applied Mathematics Letters,.​
    Details 
  • 2007 Konferenzbeitrag
    ​ ​Mathematical beliefs in pictures and words seen Through “multiple eyes”​
    Halverscheid, S.   & Rolka, K.​ (2007)
    ​Proceedings of the 31st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education pp. 281​-288. (Vol. 2). ​Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education​, Seoul, Korea.
    Details 
  • 2006 Konferenzbeitrag
    ​ ​Problems that make a difference to kangaroos​
    Halverscheid, S. ​ (2006)
    ​Proceedings of the 28 th annual meeting of the North American Chapter of the Intern ational Group for the Psych ology of Mathematics Education pp. 333​-336. (Vol. 2). ​Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education​, Mérida, Yucatán, México.
    Details 
  • 2006 Konferenzbeitrag
    ​ ​Pictures as a means for investigating mathematical beliefs​
    Halverscheid, S.   & Rolka, K.​ (2006)
    In:Alatorre, Silvia; Cortina, Jose Luis; Sáiz, Mariana; Méndez, Aristarco​ (Eds.), ​Proceedings of the Twenty Eighth Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education pp. 533​-537. (Vol. 2). ​Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education​, Mérida, Yucatán, México.
    Mérida, Mexico​: Universidad Pedagógica Nacional.
    Details 
  • 2006 Zeitschriftenartikel
    ​ ​On naturally reductive left-invariant metrics of SL(2,ℝ)​
    Halverscheid, S.   & Iannuzzi, A.​ (2006) 
    Applied Mathematics Letters5(2) pp. 171​-187​.​ DOI: https://doi.org/10.2422/2036-2145.2006.2.03 
    Details  DOI 
  • 2005 Zeitschriftenartikel
    ​ ​Features of mathematical activities in interdisciplinary, project-based learning​
    Halverscheid, S. ​ (2005) 
    Zentralblatt für Didaktik der Mathematik37(3) pp. 200​-207​.​ DOI: https://doi.org/10.1007/s11858-005-0009-1 
    Details  DOI 
  • 2004 Konferenzbeitrag
    ​ ​On motivational aspects of instructor-learner Interactions in extra-curriculum activities​
    Halverscheid, S. ​ (2004)
    ​Proceedings of the 28th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education pp. 9​-16. (Vol. 3). ​The 28th International Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education​, Bergen, Norway.
    Details 
  • 2004 Zeitschriftenartikel
    ​ ​Die SamstagsUni - Ein Konzept zwischen Schule, Lehrerbildung und Hochschule​
    Halverscheid, S. ; Hiltawsky, K. M. & Sibbertsen, P.​ (2004) 
    Zeitschrift für Hochschulentwicklung,(01) pp. 90​-101​.​ DOI: https://doi.org/10.3217/zfhd01/09 
    Details  DOI 
  • 2004 Zeitschriftenartikel
    ​ ​An Interdisciplinary Revolving Door Enrichment Model: Chances and Challenges of Involving pre-service Mathematics Teachers​
    Halverscheid, S. ​ (2004) 
    Research in Mathematical Education8(3) pp. 175​-182​.​
    Details 
  • 2003 Zeitschriftenartikel
    ​ ​The geometry of Grauert tubes and complexification of symmetric spaces​
    Hind, R.; Halverscheid, S.   & Burns, D.​ (2003) 
    Duke Mathematical Journal118(3) pp. 465​-491​.​ DOI: https://doi.org/10.1215/S0012-7094-03-11833-5 
    Details  DOI  arXiv 
  • 2003 Forschungsbericht
    ​ ​An Introduction to Markov Chains for Interested High School Students​
    Halverscheid, S.  & Sibbertsen, P.​ (2003). DOI: https://doi.org/10.17877/DE290R-5383 
    Details  DOI 
  • 2003 Zeitschriftenartikel | 
    ​ ​Maximal Complexifications of Certain Riemannian Homogeneous Manifolds​
    Halverscheid, S.   & Iannuzzi, A.​ (2003) 
    Transactions of the American Mathematical Society355(11) pp. 4581​-4594​.​ DOI: https://doi.org/10.1090/S0002-9947-03-03263-X 
    Details  DOI 
  • 2002 Zeitschriftenartikel
    ​ ​Complexifications of geodesic flows and adapted complex structures​
    Halverscheid, S. ​ (2002) 
    Reports on Mathematical Physics50(3) pp. 329​-338​.​ DOI: https://doi.org/10.1016/S0034-4877(02)80063-5 
    Details  DOI 
  • 2001 Monografie
    ​ ​Maximal domains of definiton of adapted complex structures of symmetric spaces of non-compact type​ ​
    Halverscheid, S. ​ (2001)
    Bochum​: Inst. für Mathematik, Ruhr-Univ..
    Details 

Publikationsliste

Typ

Untertyp

Erscheinungsdatum

Autorin/Autor

Projekt

Begutachtet

Organisation

Sprache

Volltext

Optionen

Zitationsstil

https://publications.goettingen-research-online.de URI: /cris/rp/rp31732
ID: 0000000
PREF: default TOKEN:

0

Sortieren nach

Erscheinungsdatum
Titel

Einbinden

JavaScript
Link

Export

Export Modus aktivieren
Export Modus deaktivieren

Wählen Sie einzelne oder alle Elemente aus der Publikationsliste aus (max. 800 Einträge bei Excel/CSV) und wählen Sie im Anschluss ein Exportformat aus.